امروز شنبه، ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

ارزیابی مجلس از خدمات بیمه سلامت به بیماران خاص مثبت و درخشان است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ارزیابی مجلس از خدمات بیمه سلامت به بیماران خاص مثبت و درخشان است.

به گزارش فراسو، فاطمه محمد بیگی در گفت وگویی در خصوص خدمات سازمان بیمه سلامت به بیماران خاص و صعب العلاج گفت: خدمات بیمه سلامت به این دسته از بیماران صادقانه و براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم است، این تدبیر با مشارکت وزارت بهداشت و کمیسیون اجتماعی در مجلس صورت گرفت؛ سال اول ۷ هزار میلیارد تومان و سال دوم نیز همین مقدار برای این صندوق در نظر گرفته شد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: برای سال جاری مصوب گردید مبلغ ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار به صندوق حمایت از بیماری های خاص، صعب العلاج و نادر اختصاص یابد، هدف از این کار کاهش رنج و سختی بیماران و خانواده های آنها در مواجه با هزینه سنگین درمان بیماری های صعب العلاج است که بیش از ۱۰۷ بیماری در این لیست قرار دارند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان بیمه سلامت در ارزیابی های نظارتی مجلس عملکرد مثبتی در ارایه خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج داشته است، هر چند بودجه ای که مصوب می شود اندک بوده و پاسخ گوی همه بیماران نیست؛ اما از زمانی که صندوق صعب العلاج تشکیل شد شرایط بهتری برای بیماران در نظرگرفته شده است.
محمد بیگی با اشاره به اینکه صندوق صعب العلاح شرایط دسترسی بیماران به خدمات را تسهیل کرد تاکید کرد: خوشبختانه با خدمات این صندوق شان و کرامت بیماران حفظ شده و از دریافت خدمات رضایتمندی مناسبی وجود دارد؛ چرا که هزینه مورد نیاز برای درمان بیماری نیز توسط بیمه ها تعیین تکلیف شده و این هزینه ها هیچ ارتباطی به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد ندارد.
وی اظهار داشت: برای رسیدگی به بیماران خاص باید از یارانه های هدفمند و نشاندار استفاده کرد، باید بتوان در حوزه توانبخشی بیماران خاص پس از درمان تدابیر بهتری در نظر گرفت. همچنین باید بتوان بسته خدمات ویژه تری برای این بیماران مثل هزینه های جانبی در بیمه در نظرگرفت. بدون شک تامین هزینه های مالی برای درمان این بیماران و زندگی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است که برای جلوگیری از آسیب های روحی و روانی این بیماران باید اقدامات لازم صورت گیرد.
محمد بیگی از دقت نظر سازمان بیمه سلامت برای تشکیل پرونده بیماران خاص و صعب العلاج قدردانی کرد و گفت: تکمیل پرونده الکترونیک بیماران خاص و صعب العلاج باید با جدیت پیگیری شود که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/YviTXX