امروز یکشنبه، ۸ مهر ۱۴۰۳

سرپرست شرکت هواپیمایی اروان معارفه شد

مدیرعامل هلدینگ تدبیرگران اطلس طی حکمی سیدحسن قاسمی را به عنوان سرپرست شرکت هواپیمایی اروان منصوب و از زحمات و تلاش‌های حمیدرضا فتوحی مدیرعامل قبلی این شرکت تجلیل بعمل آورد.

به گزارش فراسو، محمدصادق واعظی مدیرعامل تدبیرگران اطلس در حکم صادره برای مدیرعامل اروان، بر اهمیت جایگاه شرکت هواپیمایی اروان در مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرده و از سرپرست این شرکت خواسته از همه ظرفیت‌های موجود برای توسعه و بهبود جایگاه، برند و کیفیت خدمات اروان بهره بگیرد.

سیدحسن قاسمی سرپرست شرکت هواپیمایی اروان، تحصیل کرده رشته مدیریت دولتی بوده و ۳۵ سال سابقه خدمت در صنعت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی کلیه دوره‌های تخصصی آموزشی در ارتباط با فروش و نگهداری، رویه و مقررات مربوط به امور هندلیگ پروازها، بازاریابی و امور قراردادها، دوره‌های خدمات فرودگاهی، ایمنی پرواز و سایر دوره‌های مرتبط را گذرانده است.

قاسمی در مدت سه دهه گذشته، دارای سمت‌های اجرایی در اکثر سطوح اجرایی و عملیاتی صنعت هوانوردی از جمله مدیرکل هما در استان فارس، مدیرکل عملیات شعب و رییس ارشد شعب داخل و خارج از ایران بوده است.

هواپیمایی اروان نماد سودآوری و خدمات حین خدمت صندوق ذخیره به فرهنگیان

هواپیمایی اروان به عنوان ایرلاین وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان، در سال ۱۳۹۶ در قالب شرکت‌های هواپیمایی کم‌هزینه و با هدف سودآوری، خلق ارزش با استفاده از ظرفیت‌های راهبردی صندوق و ارائه خدمات شایسته و ارزان به اعضای صندوق تاسیس شد.

این ایرلاین در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در اوج تحریم‌ها و کرونا دو فروند هواپیمای بوئینگ خریداری کرد. در ابتدا با توجه به این‌که شرکت‌ هواپیمایی اروان مجوزهای را نداشت، بنابر تصمیم مسئولان وقت دو فروند هواپیمای خریداری شده اجاره داده شد.

اروان پس از فراهم کردن استانداردهای لازم برای یک شرکت هواپیمایی، مجوزهای مربوطه از جمله گواهینامه بهره‌برداری هوایی AOC از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرد و از اواخر تیرماه ۱۴۰۲ فعالیت خود را در مسیرهای داخلی از تهران به مشهد، شیراز، بوشهر، کیش، قشم و بندرعباس آغاز کرد.

با صدور مجوز پروازهای خارجی هواپیمایی اروان، نخستین پرواز بین‌المللی این شرکت در ایام اربعین در شهریور ۱۴۰۲ و به منظور حمل و نقل زائران اباعبداله (ع) انجام شد. سامانه‌ها و سازوکارهای این ایرلاین طوری طراحی شده بود که این خدمت در وهله اول برای فرهنگیان در نظر گرفته شده بود و آنها با خط پروازی متعلق به خودشان به زیارت بارگاه اباعبداله الحسین (ع) رفتند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/YW2aW8