به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل پژوهشکده بیمه، در هفتمین جلسه کارگروه مدیریت ریسک پژوهشکده بیمه در خصوص بررسی شیوهنامه اجرایی فعالیت آزمایشگاه ریسک بحث و تبادل نظر شد.
در این نشست ضمن ارائه پیشنویس شیوهنامه اجرایی فعالیت آزمایشگاه ریسک، پیرامون اهداف راهاندازی آزمایشگاه ریسک، جلسات کارگروه مدیریت ریسک، ترکیب کارگروه و مصوبات آن، شرایط حمایت از طرحها، فرایند بررسی و پذیرش طرحها، تعهدات پژوهشکده در خصوص طرحهای دریافتی تبادل نظر و تصمیمگیری شد.
در هفتمین جلسه کارگروه مدیریت ریسک پژوهشکده بیمه، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط کارگروه مدیریت ریسک پژوهشکده بیمه از ابتدای راهاندازی تاکنون، بر لزوم تعیین اهداف آزمایشگاه ریسک متناسب با نیاز صنعت بیمه و جامعه، تعریف طرحهای پژوهشی متناسب با نیاز صنعت بیمه و تکافل کشور، دسترسی به سرور قدرتمند و اتصال به سامانه سنهاب، دسترسی به دادههای صنعت بیمه در رشتههای مختلف، ابزار سازیهای مناسب، ارتباط نزدیک با سندیکای بیمهگران ایران در راستای برندسازی آزمایشگاه ریسک در سطح صنعت بیمه، توجه به ریسکهای سرمایه انسانی، شبکه فروش و عدم قطعیت در صنعت بیمه و تکافل و ارائه خروجیهای آزمایشگاه در قالب سیاستگذاریها و ارائه به مراجع ذیربط تاکید شد.
شناسایی حوزههای اصلی ریسک در صنعت بیمه و تکافل و ارائه راهکار، وجود الزام قانونی برای استفاده از آزمایشگاه ریسک و نحوه ارائه داده، تدوین استاندارد گزارشدهی مدیریت ریسک، بررسی وضعیت موجود و پیشنهاد وضعیت بهینه در ساختار حاکمیت داده، اخذ مجوزهای لازم، تدوین آییننامه و منشور کارگروه ریسک و آزمایشگاه ریسک از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
اعضای کارگروه مدیریت ریسک پژوهشکده بیمه همچنین بر ضرورت تکمیل بانک اطلاعاتی برای پیشبینیهای دقیق و شناسایی ریسکهای صنعت بیمه، توجه به ریسکهای نو ظهور و ریسکهای تکافل، تهیه بانک اطلاعاتی جامع متخصصین صنعت بیمه، تهیه پیش نیازهای سخت افزاری مجهز به پردازندههای با سرعت بالا، خرید و تولید نرمافزارهای مورد نیاز، طراحی ساختار سازمانی و جذب سرمایه انسانی متخصص در آزمایشگاه ریسک و … تاکید کردند.