امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خراسان رضوی از مرز ۸۰۰هزار نفر گذشت

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان خراسان رضوی خبر داد: بیش از ۸۰۰هزار نفر از مردم شریف استان به جمع مشتریان بانک پیوسته‌اند.

به گزارش فراسو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، «نورالله نظریان» مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان خراسان رضوی فعالیت بانک را در حوزه وام قرض‌الحسنه و رفع احتیاجات ضروری مردم کم‌نظیر دانست و موفقیت بانک را از برکات قرض‌الحسنه خواند.

وی بیان کرد: از ابتدای تأسیس بانک تا کنون در استان خراسان رضوی بالغ بر ۶۱۰هزار فقره وام به ارزش ۱۹۴هزار میلیارد ریال پرداخت شده است که از این تعداد بیش از ۱۲۲هزار فقره از آن به ارزش ۸۰هزار میلیارد ریال مربوط به سال ۱۴۰۲ بوده است.

نظریان افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان خراسان رضوی دارای ۲۹ شعبه در شهرهای مشهد، فریمان، سبزوار، تربت جام، نیشابور، تربت حیدریه، درگز، چناران، گلبهار، کاشمر، گناباد، قوچان،  سرخس، تایباد و خواف است و تا کنون بیش از ۸۰۰هزار نفر از مردم شریف استان به جمع مشتریان بانک پیوسته‌اند.

وی ادامه داد: به لطف همراهی و استقبال گسترده مشتریان، منابع بانک در استان به بیش از ۱۱۰هزار میلیارد ریال رسیده و ۶۲ درصد رشد را در سال ۱۴۰۲ تجربه کرده است.

مدیر شعب استان خراسان رضوی عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را در ارائه خدمات الکترونیکی در کشور ممتاز دانست و عنوان کرد: این بانک گامی مهم در تسریع فرآیند ارائه خدمت به مشتریان خود و همچنین کمک به حفظ محیط زیست از طریق کاهش مصرف کاغذ در فرآیند ارائه خدمات و حذف مراجعات غیرضروری مشتریان به شعب برداشته است.

نظریان اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای نخستین بار خدمات افتتاح حساب، محاسبه معدل حساب و درخواست وام را به‌صورت آنلاین و از طریق همراه‌بانک ارائه کرده است.

وی افزود: در همین راستا در سال ۱۴۰۲ از مجموع ۲۳۹هزار افتتاح حساب صورت گرفته در استان، تعداد ۱۶۷هزار فقره یعنی معادل ۷۰ درصد به صورت غیرحضوری بوده است. همچنین در بخش وام از مجموع ۱۲۲هزار فقره وام پرداخت شده،تعداد ۷۵هزار فقره یعنی ۶۱ درصد به‌شکل غیرحضوری پرداخت شده است.

نظریان گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان بانک تخصصی قرض‌الحسنه، با اشراف به این مسئله، به‌طور ویژه تأمین مالی نیازمندان را از طریق وام‌های قرض‌الحسنه مد نظر قرار داده است. در این راستا پرداخت وام تکلیفی از جمله اقدامات بانک در راستای حمایت از اقشار کم‌برخوردار جامعه بوده است.

وی ادامه داد: در استان خراسان رضوی تعداد ۱۱۲۵ فقره وام به ارزش ۱۵۱۱ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد، ۲۵۸ فقره وام به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال به مشاغل خانگی، ۴۳۴ فقره وام به ارزش بیش از ۴۷۰ میلیارد ریال از طریق بنیاد برکت به‌منظور ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق کمتر برخوردار و ۳۵۹ فقره وام به ارزش ۴۳۷ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش بهزیستی پرداخت شده است.

نظریان گفت: در سال ۱۴۰۲تعداد ۱۳۱۷ فقره وام ازدواج به ارزش ۲۷۴۳ میلیارد ریال و تعداد ۱۶۹۶ فقره وام فرزندآوری به ارزش ۱۱۰۷ میلیارد ریال به ساکنان استان خراسان رضوی پرداخت شده است.

وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چارچوب طرح کالاکارت، یک کارت اعتباری تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان به مشتریان خود پرداخت می‌کند که می‌توانند از پذیرنده‌های متنوعی، کالا و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

نظریان ادامه داد: این کارت بدون نیاز به سپرده‌گذاری و با کارمزد بسیار پایینی ارائه می‌شود که می‌تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد و باعث شود قدری از دغدغه‌های مردم در این شرایط اقتصادی دشوار، کاهش یابد.

وی بیان داشت: خوشبختانه این طرح با استقبال مردم مواجه شده و تا کنون در استان خراسان رضوی حدود ۲۴هزار نفر کالاکارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را دریافت کرده‌اند.

نظریان با اشاره به پرداخت بالای تعداد وام در استان بیان داشت: علی‌رغم پرداخت تعداد بالای وام قرض‌الحسنه در استان، میزان مطالبات بانک بسیار پایین است؛ به‌طوری که هم اکنون میزان مطالبات استان معادل ۰.۳۴ درصد است که در شبکه بانکی بی‌نظیر است و این نشان از اعتماد مردم به این بانک و اعتقاد آن‌ها به قرض‌الحسنه دارد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/euI3Iq