امروز جمعه، ۱۵ تیر ۱۴۰۳

رِکورد تولید تختال در فولاد مبارکه شکسته شد

 مدیر فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه گفت: این شرکت با تولید هفت میلیون و ۳۳۵ هزار تُن تختال در سال ۱۴۰۲، رِکورد خود و صنعت فولاد ایران را در تولید این محصول راهبردی شکست.

به گزارش فراسو، روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان روز شنبه به نقل از قاسم خوشدل‌‍‌‍‌پور اضافه کرد: فولاد مبارکه پارسال با وجود محدودیت‌های انرژی و چالش‌های تامین مواد اولیه موفق به ثبت رشد ۱.۶ درصدی تولید در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شد و رکورد خود در تولید فولاد خام را شکست.

وی با بیان اینکه ثبت این میزان تولید فولاد خام با وجود تعطیلی یک هفته‌ای کامل خطوط محقق شد، خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه در ماه‌های مرداد، شهریور، بهمن و اسفند پارسال با محدودیت‌ انرژی برق و گاز مواجه بود ولی با این وجود موفق به شکستن رکورد تولید تختال شد.

خوشدل‌پور اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ لازم برای تولید برای سالجاری با توجه به مطرح بودن بحث جهش تولید و با یاری خدا از نخستین روز فروردین صورت گرفته است و انتظار می‌رود با شروع فعالیت نیروگاه جدید برق فولاد مبارکه، محدودیت‌های انرژی کمتری در تابستان پیش رو باشد.

لازم به ذکر است از تختال (اسلب) بیشتر برای تولید محصولات تخت فولادی مانند کُویل یا ورق‌های فولادی استفاده می‌شود که در صنعت ماشین سازی و ماشین‌آلات سنگین کاربرد دارد.

به گزارش ایرنا، فولاد مبارکه با تولید افزون بر هفت میلیون تختال اسلب، هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تُن آهن اسفنجی و هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تُن گندله بزرگترین تولید کننده فولاد خام در کشور و خاورمیانه است.

این شرکت سال گذشته (۱۴۰۲) در کنار تولید فولاد خام حدود پنج میلیون ۹۰۰ هزار تُن ورق گرم، یک میلیون و ۵۳۵ هزار تن ورق سرد و بیش از ۲۰۰ هزار تُن ورق گالوالنیزه تولید کرد.

میزان تولید فولاد در ایران به ۳۱ میلیون و یکصد هزار تُن در سال رسیده است که بیش از ۴۰ درصد آن در استان اصفهان تولید می شود؛ در افق چشم انداز ۱۴۰۴ مقرر شده است ایران ۵۵ میلیون تُن ظرفیت تولید فولاد داشته باشد و میزان صادرات فولاد از ۹.۵ میلیون تُن فعلی به ۱۵ میلیون تُن در سال افزایش پیدا کند.

چُدن، آهن و فولاد بیشترین صادرات استان اصفهان را تشکیل می‌دهد و محصولات تولیدی از آهن و چُدن نیز رتبه سوم در بین اقلام صادراتی استان را دارند.

 

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/mHTdpY