امروز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

۸۶ واحد اقامتی در کاشان پذیرای مسافران است

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت:عید نوروز و ماه رمضان،۸۶ واحد اقامتی در شهرستان پذیرای مسافران نوروزی و گردشگران خواهد بود.

به گزارش فراسو، حجت الله ناصحی پور در گفت و گویی افزود:این واحدها شامل مهمانپذیر، هتل، خانه مسافر، اقامتگاه بوم‌گردی، کمپ، اردوگاه و مجتمع است.

وی مجموع اتاق‌های اقامتی شهرستان ۸۰۰ مورد باسه هزارو ۲۰۰ تخت‌ و کف‌خواب اعلام کرد و گفت: به ‌منظور رعایت حقوق مسافران همچنین حق انتخاب و تسهیل در اقامت، ظرفیت‌های بخش خصوصی و مراکز اقامتی رسمی در حوزه گردشگری فعال خواهد بود.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان بیان کرد:هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مهمان‌پذیرها، بوم‌گردی‌ها و سایر ظرفیت‌های مراکز اقامتی موقت و ظرفیت‌های آموزش ‌و پرورش در شهرستان‌ در نوروز فعال هستند.

ناصحی گفت:بنا بر اعلام اعضای کمیته خدمات اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر یک پایگاه اسکان آموزش و پرورش شامل ۶۰ مدرسه با هزارو ۱۰۰ کلاس درس و چندین امام زاده در نوروز برای خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران در سطح شهرستان فعال می‌شوند.

وی از برپایی ۲ کمپ اسکان موقت توسط شهرداری با ظرفیت پذیرش هزارو ۵۰۰ نفر در روز خبر داد و گفت: همچنین سه مجتمع بین راهی در این ایام به مسافران خدمات ارائه می کنند.

وی افزود: به محض ورود مسافران نوروزی به شهر،پیامک خوش آمد و لینک اطلاع رسانی به آنها ارسال می شود که در آن اطلاعات ضروری و مورد نیاز مسافران و گردشگران بارگذاری شده است.

جاذبه‌های تاریخی و باستانی کاشان شامل تپه های سیلک،باغ فین، مسجد آقا بزرگ،زیارتگاه ‘سلطانعلی ابن امام محمد باقر'(ع)،خانه‌ های بروجردی، طباطبائی، عامری،عباسیان،حمام سلطان امیراحمد،تیمچه امین الدوله، چارطاقی نیاسر،مسجد جامع کاشان و غیره هستند و غار نیاسر از جمله چاذبه های طبیعی این شهرستان است.

وجود آثار تاریخی،مذهبی و جاذبه های طبیعی موجب شده تا هر سال کاشان پذیرای خیل زیادی از گردشگران داخلی و خارجی باشد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/XJC4bM