امروز پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

میرهاشم موسوی: توفیقات و دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی؛ مرهون تقویت نگاه فرهنگی در این سازمان است

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی توفیقات و دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی در عرصه‌های مختلف ارائه خدمت به بیمه‌شدگان و بازنشستگان را مرهون تقویت نگاه و فعالیت‌های فرهنگی در این سازمان دانست و تأکید کرد: مقام معظم رهبری در پیامی که در یکی از سال‌های اخیر به اجلاس سراسری نماز داشتند، نقل به مضمون فرموده‌اند که فریضه نماز و توجه به این فریضه مهم می‌تواند سایر وظایف و مأموریت‌ها را هم کارامد کند و اگر در سازمان تأمین‌اجتماعی، دستاورد و توفیقی در این سال‌ها حاصل شده است، مرهون و به برکت تقویت نگاه فرهنگی و اهمیت دادن به فریضه نماز در سازمان است.

به‌گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مراسم اختتامیه جشنواره نمازی معراج در شهر مشهد، با حضور و سخنرانی مدیرعامل این سازمان و با پخش پیام ویدئویی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد. این جشنواره که در مراسم اختتامیه آن جمعی از مسئولان فرهنگی استان خراسان رضوی، تعدادی از مدیران ستادی و استانی سازمان تأمین‌اجتماعی، برگزیدگان بخش مسابقات فرهنگی و دوره‌های آموزشی جشنواره، تعدادی از ائمه جماعات، دبیران ستادهای اقامه نماز تأمین‌اجتماعی استان‌ها و رؤسای ادارات روابط‌عمومی و امور فرهنگی تأمین‌اجتماعی استان‌ها حضور داشتند، برای نخستین بار در میان کارکنان این سازمان و در دو بخش مسابقات فرهنگی و دوره‌های آموزشی ویژه فعالان نماز این سازمان برگزار شد.

براساس این گزارش، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پیام ویدئویی خود به این جشنواره، با تأکید بر این که در نظام اسلامی و جامعه اسلامی، همه اقدامات باید معطوف به جلب رضایت خداوند متعال و در مسیر توسعه فرهنگ اسلامی باشد، گفت: کامل‌ترین و عالی‌ترین نوع ارتباط خالق و مخلوق؛ نماز است که اگر این ارتباط قطع شود؛ انسان به خودی خود هیچ ارزشی ندارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: کسی که اهل نماز است، ناگزیر است که در سایر حوزه‌های زندگی نیز حلال و حرام و دستورات الهی را رعایت کند. همان‌طور که شیر مادر برای نوزاد، کامل‌ترین نوع غذا است؛ نماز هم کامل‌ترین و جامع‌ترین نوع عبادت است.
وی با اشاره به نتایج یک تحقیق که نشان می‌دهد فرزندان نمازخوان، تربیت‌یافته خانواده‌های نمازخوان هستند، گفت: توجه به اشاعه و ترویج فرهنگ نماز در خانواده‌ها؛ کاری بسیار ارزشمند است که از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. وقتی انسان با نماز دست در دست خدا می‌گذارد، از همه دنیا بی‌نیاز می‌شود و هیچ هراسی از قدرت‌های دنیوی هم نخواهد داشت همانند امام بزرگوار ما که به‌واسطه دست در دست خدا داشتن؛ حتی آمریکا را هم به عنوان قدرت جهانی، به سخره گرفت.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: در نظام اسلامی هر کس مکنت و توان بیشتری دارد، مسئولیتش هم سنگین‌تر است و باید احساس مسئولیت بیشتری در قبال مردم و کشور داشته باشد.

اولویت و اهمیت برنامه‌های فرهنگی در سازمان تأمین‌اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم با تقدیر از فعالان حوزه نماز گفت: یکی از شیرین‌ترین لحظات برای بنده در دوره مدیریت در سازمان تأمین‌اجتماعی، دریافت لوح تقدیر سازمان برگزیده در حوزه نماز بوده است.
موسوی همچنین گفت: در این دوسال ونیم، ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی انباشته از سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ را تسویه کردیم. در ابتدای این دوره هر ماه برای پرداخت حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار میلیارد تومان تعهدات سازمان، حدود ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان کسری داشتیم که اگر آن وضعیت ادامه می‌یافت، امروز کسری منابع ماهانه به ۱۰ هزار میلیارد تومان هم می‌رسید.
وی افزود: نه تنها به برکت تقویت نگاه فرهنگی و برکت توجه به قرآن و نماز، بدهی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی را تسویه کردیم بلکه از ابتدای سال جاری، ماهانه بالغ بر ۴۳ هزار میلیارد تومان پرداختی داشته‌ایم بدون اینکه ریالی استقراض از نظام بانکی انجام دهیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با قدردانی از پیام حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز به این اجلاس ، گفت: ان‌شاءالله بتوانیم این مسیر را با قوت و قدرت ادامه دهیم و در سایه مکتب اسلام و نماز، خودمان را و خانواده‌هایمان را بسازیم و بعد از آن ان‌شاءالله با ظهور حضرت ولیعصر (عج) که در آستانه میلاد با سعادت ایشان هستیم؛ شاهد استقرار جامعه جهانی اسلامی باشیم.
وی افزود: ما در سازمان تأمین‌اجتماعی، با داشتن ۴۵ میلیون مخاطب و بیش از یک هزار نقطه تماس با مردم، مکنت و امکانات مناسب برای گسترش اقدامات فرهنگی در حوزه نماز و قرآن و فرهنگ اسلامی را داریم و باید با مخاطب‌شناسی، ضمن گسترش خدمات و اجرای دقیق مأموریت‌های مهم سازمان تأمین‌اجتماعی، به گسترش برنامه‌های فرهنگی نیز توجه ویژه داشته باشیم.

قدردانی از توجه ویژه سازمان تأمین‌اجتماعی به مسائل فرهنگی

در این مراسم، همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و امور زیارت استانداری خراسان رضوی، از اهتمام سازمان تأمین‌اجتماعی به  مسائل فرهنگی قدردانی کرد و گفت: در یک ماه اخیر این سومین برنامه فرهنگی سازمان تأمین‌اجتماعی است که در مشهد برگزار می‌شود که چنین توجهی به مسائل فرهنگی، در گفتمان این دولت و گفتمان انقلاب بسیار ارزشمند است.
وی افزود: کار ارزشمند سازمان تأمین‌اجتماعی در توجه به مسائل فرهنگی، کارکنان سازمان را که در خدمت مردم هستند، در مسیر بندگی خداوند و ارائه خدمت بی‌منت به بندگان خداوند و جلب رضایت مردم و مخاطبان و تقویت سرمایه اجتماعی نظام اسلامی، قرار می‌دهد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور زیارت استانداری خراسان رضوی، همچنین گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی به همراه وزارت آموزش و پرورش دو نهادی هستند که بیشترین سطح تماس با مردم را دارند و رضایت مردم از خدمات این دو نهاد، سهم ارزشمندی در تقویت امید به ِآینده و جلب رضایت مردم دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین جواد ریحانی مدیر نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز نیز در این مراسم گفت: بحمدالله با رویکردی که در سازمان تأمین‌اجتماعی در بحث مسائل فرهنگی آغاز شده و تلاش‌هایی که در این حوزه رقم خورده است، شاهد پویایی و اتفاقات کم‌سابقه و بی‌نظیر دراین سازمان هستیم.
وی افزد: با توجه به تعالیم قرآنی، اولین وظیفه و مسئولیت حاکمان اسلامی؛ برپایی نماز است و امروز در ارزیابی سازمان‌ها و نهادهای مختلف، یکی از عواملی که مورد توجه است، اهتمام آن دستگاه به موضوع نماز است.
مدیر نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز همچنین گفت: سازمان معظم و خدمت‌رسان تأمین‌اجتماعی در کنار عمل به وظایف و مأموریت‌های خطیر خود، به موضوع نماز هم توجه ویژه دارد و رویکرد این سازمان به بسط و گسترش فرهنگ نماز در خانواده کارکنان بسیار ارزشمند است که باید به عائله پرشمار این سازمان نیز تسری پیدا کند.
دیگر سخنران این مراسم نیز حجت‌الاسلام والمسلمین امرالله سبحانی‌نیا مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی بود که در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از سازمان تأمین‌اجتماعی به سبب تلاش در ترویج فرهنگ نماز گفت: مخاطب‌شناسی، توجه به ذائقه مخاطب و استفاده از مربیان کاربلد نکاتی است که باید در اقدامات فرهنگی مرتبط با نماز به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: راه ایجاد شوق در مخاطب، محبت است و در آموزش و کار فرهنگی در همه حوزه‌ها و حوزه نماز، باید به استفاده از شیوه‌های آموزشی محبت‌آمیز توجه ویژه شود.

حضور بیش از ۳ هزار نفر در جشنواره معراج

در این مراسم، احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی و رئیس شورای اقامه نماز این سازمان نیز گفت: آیین‌های اقامه نماز در مساجد و نمازخانه‌ها، محل پاسخگویی به مسائل روز هم هست و ائمه‌جماعات در این شرایط خطیر باید نهایت تلاش را برای ترغیب مردم و مخاطبان به شرکت در انتخابات ترغیب کنند.
وی افزود: در تأمین‌اجتماعی بیش از هزار نقطه در شعب، مراکز درمانی و واحدهای اقتصادی داریم که نماز جماعت برگزار می‌شود و سازمان در زمینه برگزاری نماز جماعت و ترویج فرهنگ نماز از سازمان‌های برگزیده کشور به تایید و گواهی ستاد اقامه نماز است.
رئیس ستاد اقامه نماز سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: در جشنواره معراج با موضوع نماز هم که به‌صورت ابتکاری و برای نخستین بار در سازمان و با رویکرد توجه به نقش نهاد خانواده در ترویج فرهنگ نماز برگزار شد، در مدت کوتاه ۳۱۲۲ نفر ازهمکاران و اعضای خانواده همکاران شرکت داشتند که برگزیدگان در این جشنواره و در این مراسم تجلیل می‌شوند.
وی ابراز امیدواری کرد جشنواره معراج در سال‌های آتی با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و حضور بیشتر همکاران و خانواده‌های آنان با بخش‌های متنوع‌تر برگزار شود.
دکتر علی رضازاده مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان خراسان رضوی نیز به‌عنوان میزبان این همایش، با خیرمقدم به برگزیدگان و شرکت‌کنندگان جشنواره معراج و تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد فرخنده حضرت ولیعصر(عج)، گفت: در سازمان تأمین‌اجتماعی اهتمام و توجه بسیار خاصی به امر نماز وجود دارد که حاصل آن کسب عنوان دستگاه برگزیده در سطح ملی و تقدیر رئیس‌جمهور از مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به سبب اهتمام به ترویج فرهنگ نماز است و ان‌شاءالله انس با قرآن و جاری شدن هرچه‌بیشتر فرهنگ نماز در سازمان‌، بسترساز ارائه خدمات مطلوب‌تر به ۵۴ درصد از جمعیت کشور باشد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/6jF3lt