امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس مرکز پژوهش های مجلس: نظام مالیاتی به فکر حمایت از بخش تولید است

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس از سیاست های تحولی نظام مالیاتی حمایت می کند.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، دکتر نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در سیزدهمین همایش سیاست های مالی و مالیاتی تغییر پارادایم از نظام مالیاتی سنتی به نظام مالیاتی هوشمند را زیربنای اجرای همه تحولات در نظام مالیاتی دانست و گفت: هر چه نظام مالیاتی به سمت هوشمند سازی و شفافیت پیش برود از فرار مالیاتی در اقتصاد کشور جلوگیری می شود.

وی قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را جزء اصلی ترین زیرساخت های نظام مالیاتی برای هوشمندسازی و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده خواند و افزود: نتیجه اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، هوشمندسازی، شفافیت و عدم ممیز محوری است.

دکتر نگاهداری با بیان اینکه مسیر آینده، توسعه سامانه مودیان به عنوان یک بستر اجرایی است، تصریح کرد: هر قدر پوشش صدور صورتحساب های مالیاتی افزایش یابد اجرای این قانون موفق تر خواهد بود.

وی افزود: پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان یکی از قوانین مهم کشور است که امیدواریم با همکاری همه نهادها شاهد اجرای موفقیت آمیز آن باشیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: سیاست‌های برنامه هفتم در حوزه مالیاتی در چند حوزه مهم از جمله افزایش سهم مالیات از بودجه، گسترش پایه‌های جدید، جلوگیری از فرار مالیاتی و تقویت نقش تنظیم گری مالیات با تاکید بر تولید و عدالت است.

وی با اشاره به اینکه مالیات بر درآمدهای اتفاقی در همه دنیا اخذ می شود، افزود: با پیاده سازی کامل قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان می توان شرایط را برای اجرای قوانین جدید در آینده فراهم کرد.

دکتر نگاهداری از اهتمام سازمان مالیاتی در راستای تامین درآمدهای مالیاتی و اقدامات این سازمان در زمبنه هوشمندسازی و بسترسازی مالیات ستانی عادلانه تقدیر کرد و گفت: شفافیت بیشتر، شناسایی مودیان جدید و افزایش درآمدهای مالیاتی حاصل گذار از رویکرد سنتی به هوشمند نظام مالیات ستانی است. نظام مالیاتی به فکر حمایت از بخش تولید است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/5wAYWh