امروز پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

برنامه‌های ویژه سازمان تاکسیرانی برای روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز

 سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از برنامه‌های ویژه این سازمان برای ایام پایانی سال و عید نوروز خبرداد و گفت: شاتل تاکسی‌ها به گردشگران و مسافران نوروزی پایتخت سرویس دهی می‌کنند.

به گزارش فراسو، شادی مالکی در گفت و گویی افزود: در ایام نوروز برای نخستین بار طرح خدمت رسانی به مسافران و گردشگران پایتخت اجرا می شود و با ۵۰ خودرو ون و شاتل طبق توافقی که با سازمان گردشگری تهران داشتیم به سرویس دهی به گردشگران نوروزی خواهند پرداخت.

وی همچنین با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای روزهای پایانی امسال داریم، گفت: با افزایش نظارت‌ میدانی درمناطق مرکزی شهر، حومه بازار ومیادین و پایانه‌های پرتردد سعی می کنیم تا خدمات‌رسانی به شهروندان در بالاترین سطح انجام و مشکلات مربوط به ترافیک و مسائل دیگر کمرنگ‌تر از گذشته شود.

کاربری تاکسی برای انتقال بار نیست

مالکی با بیان اینکه برخی تاکسی‌ها در محدوده مرکزی پایتخت، کاربری‌شان را تبدیل به حمل بار در محدوده بازار کرده‌اند، گفت: وظیفه تاکسی حمل و نقل مسافران و نه کالا است و در ماه جاری گشت‌های سیار را برای نظارت بر تخلفات احتمالی تاکسیرانان به ویژه در محدوده بازار بیش از پیش خواهیم کرد.

رد شدن بیشتر تاکسی ها تهران در آزمون معاینه فنی

وی همچنین با بیان اینکه اکثر تاکسی های تهران بدلیل شرایط ویژه ای که دارند، قادر به دریافت معاینه فنی نیستند، گفت: باید به نوسازی و بهسازی تاکسی‌ها بپردازیم که در این راستا و طبق توافق های انجام شده در سال بعد ۵۰ هزار تاکسی برقی به پایتخت اضافه می شود.

مالکی این را هم گفت که تاکید ما بر بهسازی علاوه بر نوسازی است و البته با استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و با حمایت شهردار تهران، تاکنون ۶ هزار خودرو تاکسی نوسازی شده یا درحال نوسازی است.

سرپرست سازمان تاکسیرانی افزود: برای بهسازی تاکسی‌ها با حمایت شورای شهر هم اعتباری را دریافت می‌کنیم تا بتوانیم از طریق این تسهیلات نواقص خودروهای زیر ۱۰ سال را برطرف کنیم تا تاکسیرانان برای گرفتن معاینه فنی مشکلی نداشته باشند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/LtJ7ca