امروز شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید وزیر کار از پروژه توسعه پلیمر پاد جم و پروژه PDH/PP کنگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پروژه‌ توسعه پلیمر پاد جم در عسلویه و پروژه PDH/PP کنگان بازدید کرد.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی»، با همراهی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، استاندار بوشهر و جمعی از مدیران وزارت کار از شرکت توسعه پلیمر پادجم مجری طرح تولید ABS/Rubber به عنوان فاز ۲ شرکت پتروشیمی جم بازدید کرد.
شـرکت توسـعه پلیمـر پاد جم در قالب فاز دوم پتروشیمی جم و از مهم‌ترین طرح‌های ملّی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌باشد که به‌ عنوان مجـری طـرح تولیـد ABS/Rubber، بـا ظرفیـت سالانه تولیـد ۲۰۰٫۰۰۰ تـنABS و ۶۰٫۰۰۰ تـن Rubber از سال ۱۳۸۹ در منطقـه ویـژه اقتصادی انرژی پارس آغاز شده و پس از گذراندن ۱۴ سال وقفه عملیاتی، بلاتکلیفی و سنوات متمادی، اقدامات مربوط به تحویل خوراک جانبی، بارگذاری کامل سیستم کنترل و اتمام فرآیند نصب تجهیزات آن انجام شده و مقرر شده از تاریخ ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ عملیات مربوط به راه‌اندازی خطABS5000 این پروژه به عنوان اولین خط تولید طرح ملّیABS/Rubber صورت پذیرد.
طـرح تولیـد ABS/Rubber پس از ۱۴ سال توقف پروژه، اکنون در حالی مورد بازدید وزیر کار و هیئت همراهش قرار گرفت که به روزشمار افتتاحیه رسیده و به زودی مورد بهره‌برداری قرار میگیرد.

بازدید وزیر کار از پروژه PDH/PP کنگان

مرتضوی از پروژه PDH/PP کنگان بازدید کرد

خبر دیگری به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاکی است که سید صولت مرتضوی در ادامه سفر به عسلویه  از پروژه‌های توسعه‌ای شرکت پتروشیمی جم در این منطقه  از جمله طرح PDH/PP بازدید کرد.

بنابر این گزارش در این بازدید که «مهدی مسکنی»، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، استاندار بوشهر و جمعی از مدیران محلی حضور داشتند، «سیدصولت مرتضوی» در جریان آخرین اقدامات و فعالیت‌های مرتبط با این پروژه قرار گرفت.

شرکت توسعه پلیمر کنگان که ۱۰۰% سهام آن متعلق به پتروشیمی جم است، مهرماه ۱۳۹۷ به منظور اجرا و بهره‌برداری طرح PDH/PP برای تولید پروپیلن و پلی‌پروپیلن ثبت و تاسیس شد. واحدهای اصلی مجتمع شامل تولید پروپیلن (PDH) به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال و تولید پلی‌پروپیلن (PP) به ظرفیت۶۰۰ هزار تن در سال می‌باشد و خوراک مجتمع ۷۱۲ هزار تن پروپان است که از فازهای پارس جنوبی تامین می‌شود.

عملیات اجرایی پروژهPDH-PP  پتروشیمی جم، اسفندماه سال گذشته و همزمان با سفر رئیس‌جمهور به عسلویه، با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملّی صنایع پتروشیمی، مدیرعامل و مدیران پتروشیمی جم آغاز گردید.
ارزش محصولات تولیدی پروژه PDH/PP بالغ بر ۵۵۰ میلیون یورو در سال با ۱۰۰% ظرفیت تولید و میزان سرمایه‌گذاری این پروژه‌ی ارزشمند در حدود ۱,۲ میلیارد دلار است که دوره‌ی ساخت آن ۵۷ ماه پیش‌بینی شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/jdEgNy