امروز پنج شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

افتتاح مدرسه پاسارگاد در روستای ملیحه حاج بدر هویزه

همزمان با افتتاح رسمی میدان نفتی سپهر و جفیر در روز هجدهم اسفندماه و همسو با اقدامات مسئولیت اجتماعی گروه انرژی پاسارگاد، مدرسه پاسارگاد هویزه در روستای ملیحه حاج بدر هویزه نیز به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی گروه انرژی پاسارگاد، این مدرسه که در قالب هنرستان احداث شده تا زمینه اشتغال آفرینی دانش‌آموزان را در آینده در پروژه‌های صنعتی غرب کارون فراهم سازد، از ابتدای امسال، فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده است؛ اما در مراسمی که با حضور فرماندار شهرستان هویزه، رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان، مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و اعضای هیئت‌مدیره بانک، و علیرضا صادق‌آبادی مدیرعامل گروه انرژی پاسارگاد و اعضای هیئت‌مدیره گروه انرژی پاسارگاد و سایر مسئولان برگزار شد، بطور رسمی افتتاح شد.

 پیش از این نیز گروه انرژی پاسارگاد، با احداث مدرسه در روستای زینبی جزیره قشم، همسو با اقدامات مسئولیت اجتماعی خود گام بزرگی در قبال جوامع پیرامونی برداشته بود؛ گفتنی است ساخت مدرسه دارالفنون اردبیل نیز مراحل نهایی خود را پشت سر می‌گذارد.

مدرسه پاسارگاد هویزه در بازه زمانی ۵ماهه با استفاده حداکثری از نیروهای بومی، بر اساس استانداردهای مهندسی و اصول ایمنی و با استفاده از مصالح و مواد مصرفی باکیفیت، در زمینی با مساحت ۶هزار مترمربع و با زیربنای هزار مترمربع ساخته شد که مجهز به ۶ کلاس درس، اتاق استراحت معلمان، استقرار مدیر، معاون، آبدارخانه، نمازخانه، بوفه و همچنین کارگاه عملی، آزمایشگاه، کتابخانه و ۴۵۰ مترمربع زمین بازی است. همچنین به‌منظور ایجاد شرایط مناسب برای نگهبان، سوئیت سرایداری به‌ صورت مجزا از ساختمان اصلی مدرسه ساخته و تجهیز شده است. بر اساس امکان‌سنجی‌های قبل از اجرای پروژه و با توجه به ظرفیت های موجود در مدرسه امکان تحصیل ۱۵۰ نفر دانش‌آموز در مقطع متوسطه و کاردانش مهیا شده است که در صورت لزوم امکان تغییر مقاطع و رشته تحصیلی را نیز امکانپذیر کرده است.

همچنین امکاناتی از قبیل سیستم سرمایش و گرمایش، کامپیوتر و… نیز در مدرسه نصب شده و تجهیزات مورد نیاز از جمله نیمکت، میز و صندلی معلمان، تخته وایت برد، میز مدیر، صندلی اداری، کمد بایگانی و سایر تجهیزات موردنیاز نیز به مدرسه اختصاص یافته است تا مدرسه با امکانات کامل افتتاح شود.

 پس از اتمام مراحل ساخت و همچنین تجهیز مدرسه، پیگیری‌های لازم جهت تهیه اقلام و تجهیزات موردنیاز آبفا به ‌منظور برقراری انشعاب آب و تهیه کنتور، کابل و سایر ملزومات جهت اتصال برق با مشارکت شرکت سیوان تدبیر تجارت و اکتشاف، توسعه و تولید پاسارگاد انجام شد و طی همکاری با اداره آب و برق و مقامات محلی طرح توسعه آب و برق اجرایی و مدرسه به‌صورت کامل آماده بهره‌برداری شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/kpIyLB