امروز شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۳

رییس کل بیمه مرکزی: کروکی آنلاین تا پایان سال به صورت کامل اجرایی می‌شود

رییس کل بیمه مرکزی گفت: هم اکنون در حال بررسی اختلالات اجرای کروکی آنلاین آزمایشی هستیم و تا پایان سال به صورت سراسری اجرا می‌شود.

به گزارش فراسو، علی استاد هاشمی امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری به مناسبت دهه فجر درباره اجرایی شدن کروکی آنلاین،گفت: در این زمینه جریان داده‌ای بین پلیس راهور و بیمه مرکزی برقرار شده است و در ادامه مقرر شد پیامک بین مقصر و آسیب دیده ارسال شود.

وی افزود: مقرر شد کارگروهی بین بیمه و راهور تشکیل و اختلالات سراسر کشور بررسی شود و طبق آخرین داده‌ها زمان ظرف مدت دو ساعت تا رسیدن اطلاعات به بیمه مرکزی زمان صرف می‌شود و بعد وارد فرایند ارزیابی خسارت و پرداخت می‌شود برخی شرکت‌های بیمه به دنبال پرداخت آنلاین هستند.

استاد هاشمی درباره ورود فناوری به صنعت بیمه، گفت: امروز به دنبال ورود فناوری اطلاعات هستیم و البته صنعت بیمه مقداری در این زمینه کند عمل کرده است و ما تلاش می‌کنیم در بیمه مرکزی شتاب دهندگی شرکت‌های بیمه را در عرصه نوآوری شتاب دهیم و از فرایند ورود فناوری‌های جدید استقبال می‌کنیم و از برداشتن هر گام موثری در این زمینه حمایت می‌کنیم؛ اما الزامات و قوانین باید رعایت شود.

شرکت بیمه ورشکسته نداریم

رییس کل بیمه مرکزی درباره اعلام ورشکستگی برخی شرکت‌های بیمه، گفت: برخی شرکت‌های بیمه اطلاعات ناقصی را ارایه می‌کنند و این درست نیست البته ملاک بیمه مرکزی تنها ملاک افزایش پرتفوی را ملاک قرار نمی‌دهد و بایستی تمام موارد در نظر گرفته شود الان در حال حاضر هیچ کدام از شرکت‌ها از شاخص‌های اعلامی افول نداشته و شرکتی که نتواند توانگری خود را مراعات کند رصد و رسیدگی می‌شود و هیچ شرکت‌ها مشکل ورشکستگی ندارند.

وی در پاسخ به سوال عدم شفافیت موجب برکناری رییس سابق بیمه مرکزی گفت: اینکه رییس کل بیمه مرکزی به دلیل عدم شفافیت برکنار شده درست نیست.

رییس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: کارگزاری آنلاین قطعاً نواقص زیادی دارد اما نمی‌توان آنها را حذف کرد و صنعت بیمه باید در موارد کسب و کار در این زمینه ورود کند و اینکه شرکت‌ها با این کارگزاری‌ها قراردادهای بلندمدت منعقد می‌کند درست نیست و باید برخورد انجام شود و باید قوانین بیمه‌گری اجرا شود و در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد.

رییس کل بیمه مرکزی در خصوص آتش‌سوزی بیمارستان گاندی و پرداخت بیمه گفت: در مورد آتش‌سوزی بیمارستان گاندی و موارد دیگر موضوع این است که هنگام نرخ‌گذاری برای ساختمان در مواردی سطح بالا است و باید کارشناس نرخ‌گذاری کند ابتدا باید بررسی کنیم که در بیمارستان گاندی این اقدام انجام شده یا خیر؟. شرکت بیمه باید کارشناسی ریسک درستی در بیمه‌نامه داشته باشد و چنانچه این اقدام درست باشد بیمه‌گذار مکان‌های پرریسک نباید ورود کند.

استادهاشمی درباره تاثیر انتشار اسامی‌بدهکاران‌کلان بانکی گفت: علاوه بر اعلام اسامی بدهکاران؛ باید به شرکت‌های بیمه هم میزان ریسک مشتریان را هم اعلام کنیم؛ برای شرکت‌های بزرگ که بدهی بزرگی به بیمه‌ها دارند تدابیری اندیشده شده تا دریافت بیمه نامه برای ان‌ها دشوار شود که این امر نیازمند بررسی بیشتر است ولی حتما در فروش بیمه نامه برای این شرکت‌ها سختگیری‌ها بیشتر می‌شود.

رییس کل بیمه مرکزی درباره تغییر ملاک خودرو‌های متعارف و غیرمتعارف، گفت: بیش از دو سال است که بیمه مرکزی نظر خود را درباره اصلاح ملاک خودرو‌های متعارف و غیرمتعارف را به مجلس اعلام کرده ولی هنوز جزو الویت‌های صحن نبوده و باید در صحن بررسی و تصویب شود، ما از حقوق مردم دفاع میکنیم.

استادهاشمی با بیان اینکه در کل جامعه با موضوع فناوری‌های جدید روبرو هستیم، گفت: امروز موبایل ما فرآیندهای پیچیده ریاضی انجام می‌شود و کل جامعه جهانی به سمت فناوری اطلاعات حرکت می‌کند. البته صنعت بیمه مقداری کند وارد این موضوع شده است. اکنون همه جوامع در دوران مدرن زندگی می‌کند و دیگر از دوران سنتی عبور کردیم؛ اما در عین حال نیاز است در نقش شتاب‌دهنده‌ حاضر شویم.

وی ادامه داد: از این رو آیین‌نامه اینشورتک در حال حاضر به تصویب رسیده و استقبال می‌کنیم از اینکه فناوری‌های جدید را وارد صنعت بیمه کنیم و گام موثری در زمینه فناوری‌های جدید در صنعت بیمه برداریم اما معتقدیم الزامات و قوانین بیمه‌گری باید رعایت شود. امروز که وارد فناوری‌های‌ جدید شدیم، از هر نوع شرکت فناور استقبال می‌کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/dCr5Dl