امروز چهارشنبه، ۱۳ تیر ۱۴۰۳

وام‌های قرض‌الحسنه مشکلات خرد جامعه را حل می‌کند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: وام‌های قرض‌الحسنه گزینه مناسبی برای رفع مشکلات خرد اقشار ضعیف جامعه است.

به گزارش فراسو، حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد حسین فلاحی» نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه بر توسعه بانک‌های قرض‌الحسنه‌ تأکید کرد و اظهار داشت: وام‌های قرض‌الحسنه گزینه مناسبی برای رفع مشکلات خرد اقشار ضعیف جامعه است.

وی بیان کرد: بانک‌ها وامی پرداخت نمی‌کنند، چون بانک مرکزی جلوی‌شان را گرفته و این برخلاف مصلحت مردم و جامعه است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: مردم دسترسی آسانی به بانک‌ها ندارند که بتوانند وام‌های کلان دریافت کنند. اگر دسترسی هم داشته باشند، بانک‌ها اینقدر سودهای بالایی را برای یک فقره وام ناچیز محاسبه می‌کنند که در توان قشر کم درآمد جامعه نیست.

وی گفت: تنها راهی که برای مردم گره‌گشاست، بانک‌های قرض‌الحسنه‌ هستند و باید سیاست اقتصادی ما به سمت تقویت صندوق‌های قرض‌الحسنه پیش برود.

«فلاحی» در این خصوص به بانک‌های قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت اشاره کرد و افزود: باید بانک‌های قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت که در این زمینه به مردم کمک می‌کنند، تقویت شوند تا بتوانند جوابگوی بیشتری از متقاضیان باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تا زمانی که بانک‌های خصوصی و دولتی توسعه پیدا نکرده بودند، صندوق‌های قرض‌الحسنه نقش اساسی را در رفع مشکلات مردم ایفا می‌کردند.

وی عنوان کرد: وامی که از قرض‌الحسنه‌ها دریافت می شود، بسیار با برکت است اما با وجود بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی مشکلات اقتصادی بیشتر شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم، افزود: امروز باید به همان سنت قرض‌الحسنه برگردیم تا خیر و برکت به معیشت مردم و جامعه برگردد. مجلس نیز قطعاً از قرض‌الحسنه‌ها بیش از پیش حمایت می‌کند. در واقع بانک‌های قرض‌الحسنه هستند که در وضعیت بسیار بد کنونی اقتصادی توانسته‌اند برای نیازمندان راه چاره باشند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/gBVA7i