امروز شنبه، ۳ آذر ۱۴۰۳

افزایش کیفیت خدمات و توجه به مشتریان خرد؛ دستور کار بانک کارآفرین

بانک کارآفرین در برنامه‌ریزی جدید خود افزایش کیفیت خدمات ارائه‌شده به مشتریان فعلی و گسترش دامنه مشتریانش به مشتریان خرد را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش فراسو، علی اصغر تقوی، معاون فناوری اطلاعات بانک کار آفرین در نشست خبری رونمایی از پروژه مهاجرت به سامانه بانکداری متمرکز داتین گفت: پروژه مهاجرت بانک کارآفرین از بهمن سال ۱۴۰۱ استارت خورد و عملا از خرداد ماه امسال با انعقاد قرارداد‌ها وارد فاز اجرایی شد. این پروژه در ادامه به‌صورت یک‌باره و با انجام مهاجرت توامان داده‌های حوزه‌های منابع، مصارف و ارزی در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ دی ماه و در کمتر از یک‌سال انجام شد.

وی افزود: بانک کارآفرین یکی از بهترین بانک‌ها از منظر استاندارد‌های بانکی است که تاکنون بر مشتریان شرکتی تمرکز داشته است. این بانک در برنامه‌ریزی جدید خود افزایش کیفیت خدمات ارائه‌شده به مشتریان فعلی و گسترش دامنه مشتریانش به مشتریان خرد را در دستور کار قرار داده است؛ بنابراین برای رسیدن به این هدف، ارتقای سامانه‌های بانکی خود را به‌منظور یکپارچگی هرچه بیشتر سامانه‌ها و خدمات و افزایش کیفیت و سطح اطمینان سامانه‌ها مد نظر داشت.

تقوی در ادامه گفت: بانک کارآفرین درنهایت طی روز‌های ۲۱ و ۲۲ دی ماه ۱۴۰۲ به راهکار جامع بانکی داتین مهاجرت داده شد. اراده و انسجام بانک کارآفرین رکن مهمی در به‌سرانجام‌رسیدن این مهاجرت در کمتر از یک‌سال بود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه از ابتدای سال جاری به‌صورت فشرده آغاز شد و پس از طی مراحل تحلیل شکاف، بومی‌سازی، آماده‌سازی زیرساخت و استقرار سامانه‌ها و آموزش کاربران، درنهایت با مهاجرت داده و بهره‌برداری کامل در تاریخ ۲۲ دی‌ماه به سرانجام رسید، اظهار کرد:  همچنین به‌منظور کاهش ریسک‌های احتمالی، خدمات بانک با اطلاع‌رسانی قبلی به مشتریان، از عصر روز پنجشنبه ۲۱ دی ماه قطع و فرایند استخراج داده‌ها و مهاجرت به سامانه‌های جدید آغاز شد.   همزمان، عملیات استقرار نهایی و اتصال سامانه‌های جدید به شتاب، ساتنا، پایا، چکاوک، صیاد، نهاب و سایر سامانه‌های بانک مرکزی تا عصر روز جمعه ۲۲ دی‌ماه انجام شد و با برقراری مجدد دسترسی به خدمات بانک در این زمان، مشتریان بانک کارآفرین توانستند خدمات بانکی را این بار بر بستر سامانه‌های داتین دریافت کنند.

وی افزود: این فرایند از منظر مشتری برای ما بسیار کلیدی بود که بتواند بهترین خدمات را ارایه دهد. تمام تلاش بر این بود شماره سپرده مشتریان ثابت بماند، حتی رمز اول مشتریان ثابت ماند و هیچ مشکلی مشتریان را تهدید نمی‌کند. بُعد دیگر از منظر مشتری، پلتفرم دیجیتال ما بود که قبل از آن خدمات مشتریان از اپلیکیشن‌های دیگر انجام می‌شد. هم اکنون تمامی خدمات‌ در پلتفرم «های بانک» به عنوان تنها پلتفرم بانک دیجیتال برای بانک کار آفرین انجام می‌شود. ما توانستیم سامانه‌های موازی را حذف کنیم که این بهبود در بهره برداری، کمک بسزایی به کار کرد.

معاون فناوری اطلاعات بانک کارآفرین در پایان گفت: باتوجه به توانایی بانک کار آفرین، پروژه دیتا سنتر جدید بانک را استارت زدیم که امیدواریم با همکاری و حمایت‌های بانک مرکزی تا پایان فروردین ١۴٠٣ آن را رونمایی کنیم./ایبنا

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/XVafju