امروز شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۳

عضو هئیت رئیسه مجلس: باید به سمت مالیات بر سوداگری و اصلاح معافیت ها حرکت کنیم

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید در راستای تامین منابع پایدار از محل مالیات‌ها به سراغ جلوگیری از فرار مالیاتی و اخذ مالیات از افرادی که در بازارهایی نظیر سکه، خودرو و ارز فعالیت داشته و به نوعی سوداگری می کنند، حرکت کنیم.

به گزارش فراسو، مجتبی یوسفی عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید به سمت درآمدهای پایدار بدون اتکا به نفت حرکت کنیم، اظهار داشت: یکی از این موارد، شفافیت در وصول مالیات هاست و ما باید به جای ممیزی از سامانه هایی نظیر سامانه مودیان استفاده کنیم.

نماینده مردم «اهواز، باوی، حمیدیه و کارون» با اشاره به راهکارهای تحقق بودجه بدون نفت، گفت: قطعا منابع پایدار بودجه باید از منابع حاصل از فروش نفت فاصله بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تغییرات در افزایش رشد مالیاتی در بودجه، گفت: به واقع کارمندان و بازنشستگان به دلیل مشکلات جاری در طبقات ضعیف جامعه قرار گرفته ‌اند و نباید از آنها مالیات گرفته شود.

یوسفی با بیان اینکه منابع حاصل از فروش نفت باید به سمت مسائل توسعه ای و سایر منابع پایدار به سمت امور جاری سوق داده شود، افزود: برای شکل گیری منابع پایدار از طریق مالیات‌ها در بودجه، باید به سمت جلوگیری از فرار مالیاتی، شناسایی مودیان جدید و اصلاح معافیت ها حرکت کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/FO6B8n