امروز پنج شنبه، ۷ تیر ۱۴۰۳

۶۰ هزار قرارداد آتی هفته گذشته در بورس کالا منعقد شد

بررسی معاملات هفتگی بازار مشتقه بورس کالای ایران نشان می دهد ۶۰ هزار و ۵۹۹ قرارداد آتی به ارزش ۶۴۵ میلیارد تومان و ۲۲ هزار و ۴۴۵ قرارداد اختیار معامله به ارزش ۳.۸ میلیارد تومان در هفته سوم دی منعقد شد. به این ترتیب در بازار مالی شاهد رشد حجم و ارزش معاملات بودیم به گونه ای که رشد ۱۰۹.۷ درصدی در حجم و ۱۱۷.۸ درصدی در ارزش معاملات قراردادهای آتی به ثبت رسید. در حوزه اختیار معامله نیز رشد ۹۷.۸ درصدی در حجم و ۵۰.۸ درصدی در ارزش رقم خورد.

به گزارش فراسو، ۶۰ هزار و ۵۹۹ قرارداد آتی به ارزش بیش از ۶۴۵ میلیارد و ۷۵۲ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته سوم دی منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به زعفران با ۳۸ هزار و ۷۹۲ قرارداد به ارزش ۳۱۵ میلیارد تومان بود.

بعد از زعفران بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به صندوق طلا با ۱۳ هزار و ۹۷۲ قرارداد به ارزش ۲۹۸ میلیارد و ۸۵۸ میلیون تومان بود.

شمش طلا نیز شاهد انعقاد ۶ هزار و ۸۱۹ قرارداد به ارزش بیش از ۲۷.۵ میلیارد تومان بود.

نقره هم با انعقاد ۸۷۶ قرارداد به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۶۷۴ میلیون تومان روبه رو بود و پسته بادامی هم با انعقاد ۱۴۰ قرارداد ارزش ۶۰۵ میلیون تومان را به ثبت رساند.

۶۰ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

در بخش قرارادادهای اختیار معامله نیز، ۲۲ هزار و ۴۴۵ قرارداد آتی به ارزش ۳.۸ میلیارد تومان منعقد شد./کالاخبر

۶۰ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/YaFosw