امروز جمعه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

هوشمندسازی از اولویت های سازمان بیمه سلامت ایران است

رییس مرکز فن آوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: هوشمندسازی و تبادل اطلاعات از جمله اقدامات و اولویت های این مرکز است.

به گزارش فراسو به نقل از سازمان بیمه سلامت ایران، فاطمه حاج علی عسکری در حاشیه برگزاری بیستمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در راستای عمل به تبصره ۱۷ قانون ۱۴۰۲، مرکز هوشمندسازی و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران موفق به دریافت گواهی تبادل اطلاعات برای سامانه رسیدگی الکترونیک اسناد بستری مطابق استانداردهای تبادل داده وزارت بهداشت شده است.

وی با بیان این که دومین دستاورد این مرکز ارتقا پایگاه داده بر خط بیمه شدگان یا پایگاه ملی بیمه های سلامت کشور است که هم اکنون ۴۰ سازمان بیمه گر پایه و تکمیلی متصل به این پایگاه هستند ادامه داد: این پایگاه داده دوازدهمین پایگاه ملی کشور مطابق قانون دوام یا قانون داده ها و اطلاعات ملی، داده بیمه شده های پایه و تکمیلی در این پایگاه ذخیره شده است.

رییس مرکز فن آوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: همچنین در راستای تکمیل پرونده الکترونیک سلامت هم اکنون ارسال اطلاعات در حوزه سرپایی از سامانه نسخه الکترونیک در ۲ دسته بندی نسخه نویسی و نسخه پیچی به سامانه سپاس در دست اقدام است که طبق آخرین آماری که روز گذشته از این سامانه گرفته شده است حدود هشت میلیون تبادل داده صورت گرفته است.
حاج علی عسکری افزود: آماده سازی و ارتقاء بستر زیر ساختی سخت افزاری، شبکه، امنیت و سامانه ای و ناوگان فناوری اطلاعات سازمان از دیگر دستاوردهای مرکز فن آوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان بیمه سلامت ایران است که در صدد تکمیل و افزودن منابع هستیم.

وی ادامه داد: همچنین ارتباط و تبادل سامانه ها و سرویس ها با سازمان تامین اجتماعی به صورت موازی یکی از مهم ترین پروژه های در دست اقدام است که در حال طراحی آن هستیم و امید است بتوانیم در زمانی که مشکلی یا اختلالی در سرویسی ایجاد می شود از سرویس های این ۲ سازمان به صورت موازی استفاده کرد تا خدمت گیرنده ها و مردم دچار مشکل نشوند و با قطعی مواجه نباشند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/GMfFnZ