امروز جمعه، ۱۵ تیر ۱۴۰۳

هفته گذشته؛ ۲۸ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

بررسی معاملات هفتگی بازار مشتقه بورس کالای ایران نشان می دهد ۲۸ هزار و ۹۰۲ قرارداد آتی به ارزش ۲۹۶ میلیارد تومان و ۱۱ هزار و ۳۴۴ قرارداد اختیار معامله به ارزش ۲.۵ میلیارد تومان در هفته دوم دی منعقد شد. به این ترتیب در بازار مالی شاهد رشد حجم و ارزش معاملات بودیم به گونه ای که رشد ۴۵ درصدی در حجم و ۵۰ درصدی در ارزش معاملات قراردادهای آتی به ثبت رسید. در حوزه اختیار معامله نیز رشد قابل توجهی در حجم و ارزش رقم خورد.

به گزارش فراسو، ۲۸ هزار و ۹۰۲ قرارداد آتی به ارزش بیش از ۲۹۶ میلیارد و ۴۳۷ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته دوم دی منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به زعفران با ۲۰ هزار و ۱۹۹ قرارداد به ارزش بیش از ۱۶۶ میلیارد و ۳۷۳ میلیون تومان بود.

بعد از زعفران بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به صندوق طلا با ۴ هزار و ۹۸۸ قرارداد به ارزش ۱۱۴ میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان بود.

شمش طلا نیز شاهد انعقاد ۳ هزار و ۱۹۹ قرارداد به ارزش بیش از ۱۳.۱ میلیارد تومان بود.

نقره هم با انعقاد ۴۷۹ قرارداد به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان روبه رو بود و پسته بادامی هم با انعقاد ۳۷ قرارداد ارزش ۱۶۴ میلیون تومان را به ثبت رساند./کالاخبر

۲۸ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

در بخش قرارادادهای اختیار معامله نیز، ۱۱ هزار و ۳۴۴ قرارداد آتی به ارزش ۲.۵ میلیارد تومان منعقد شد.

۲۸ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/qC5Obb