امروز دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نماینده ولی‌ فقیه در اصفهان: قرض‌الحسنه کلید رفاه مردم است

نماینده ولی‌فقیه در اصفهان گفت: قرض‌الحسنه تضمین‌کننده اشتغال‌زایی و فقرزدایی در کشور و کلید رفاه مردم است.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، آیت‌الله «یوسف طباطبایی‌نژاد» نماینده ولی‌فقیه و رئیس حوزه علمیه استان اصفهان، گفت: قرض‌الحسنه تضمین‌کننده اشتغال‌زایی و فقرزدایی در کشور است.

وی در دیدار با مدیر شعب بانک در استان اصفهان، تصریح کرد: بانکداری اسلامی به این معناست که بانک‌ها در سیر تجارت حضوری سالم و فعال داشته باشند، هزینه‌های خود را از این راه تأمین کنند و برای بارور کردن اقتصاد کشور به مردم وام بدون سود یا همان قرض‌الحسنه دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان، افزود: اگر کسی کار خوبی را اشتباه انجام می‌دهد نباید کاملاً جلوی کار خوب را گرفت و بانکداری هم باید طوری باشد که طبق شریعت در سود و ضرر سهیم باشد؛ در غیر این صورت مصداق ربا می‌شود و همه از آثار مخرب آن به خوبی مطلع هستیم.

«طباطبایی‌نژاد» گفت: سیستم بانکی باید سالم باشد تا کشور به فساد و گمراهی دچار نشود، در اقتصاد نباید تبانی کرد زیرا سرمنزل پول حرام همین فعالیت‌های اشتباه است. سود بانکداری باید حلال باشد زیرا برای خداوند بهترین عبادت کسب مال حلال است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این بانک می‌تواند سرلوحه بانک‌های دیگر شود، اذعان داشت: قرض‌الحسنه کلید رفاه مردم است.

در ادامه دیدار «رضا اسفندیاری» مدیر شعب بانک در استان اصفهان، افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف انتفاع عموم مردم عزیز ایران و بهبود وضعیت اقتصادی آن‌ها تأسیس شد و اکنون با استقبال عظیم مردم روبه‌رو شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از مرز ۱۶میلیون نفر گذشته و این امر نشان‌دهنده استقبال گسترده مردم از سنت الهی قرض‌الحسنه و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.

مدیر شعب بانک در استان اصفهان ادامه داد: اکنون بانک قرض‌الحسنه مهر ایران جزو ۸ بانک برتر کشور است و در شاخص تعداد تراکنش‌ها رتبه پنجم را کسب کرده است.

«اسفندیاری» گفت: انتقال سریع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجیتال زمینه‌ساز بهره‌وری اقتصاد خُرد و کلان کشور است و از هدررفت بسیاری از منابع جلوگیری می کند.

وی گفت: نگاه ما در بانک نگاه اعتماد به مشتری است و اولویت ما حفظ کرامت مشتری است؛ بنابراین تا کنون یک سوم وام‌های بانک بدون ضامن پرداخت شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/5xJCpa