امروز شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۳

نماینده مجلس: سازمان امور مالیاتی باید به دنبال اخذ مالیات واقعی باشد

نماینده مردم «اراک، کمیجان و خنداب» در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان امور مالیاتی باید به دنبال اخذ مالیات واقعی بوده و فرارهای مالیاتی را به درستی شناسایی کند.

به گزارش فراسو به نقل از خانه ملت، محمد حسن آصفری با اشاره به ملاحظات در زمینه اخذ مالیات صحیح، گفت: مالیات باید براساس انصاف و عدالت دریافت شده و اگر قرار است معافیتی اعمال شود، باید بر همین اساس باشد.

نماینده مردم «اراک، کمیجان و خنداب» در مجلس با بیان اینکه اگر ما مالیات بیشتری را در نظر بگیریم سرمایه‌گذار دست از سرمایه‌گذاری بر می‌دارد، گفت: باید از سرمایه‌گذار حمایت جدی صورت گیرد و در صورت حمایت، منابع دولت تقویت شده و اشتغالزایی افزایش خواهد یافت.

آصفری با بیان اینکه مالیات باید از عایدی سرمایه و درآمد اخذ شود، بیان کرد: از این رو اگر فردی درآمد دارد باید براساس آن درآمد و عرف مالیات از آن اخذ شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نظارت هوشمندی بر اخذ مالیات صورت گیرد، ادامه داد: ضمن پرهیز از نظارت سنتی مالیاتی، باید با اتکا بر سامانه‌های هوشمند نظارت مالیاتی را اعمال کنیم.

نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی باید سامانه‌های دریافت مالیات را هوشمند کند، اظهار داشت: ما باید در این فرایند به سراغ افرادی برویم که فرار مالیاتی داشته و به درستی شناسایی نشده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر فرارهای مالیاتی به درستی شناسایی شوند، به طور حتم می‌توانیم منابع پایداری برای بودجه در نظر بگیریم. بنابراین سازمان امور مالیاتی باید به دنبال اخذ مالیات واقعی باشد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/lYCp1K