امروز یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی: بیش از ده هزار پرونده ناباروری در کشور تشکیل شده است

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: ۱۰ هزار و ۹۰۴ پرونده مربوط به درمان ناباروری در کشور تشکیل شده است.

به گزارش فراسو به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، محمد وجدانی در بیستمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: استان خراسان رضوی هشت درصد جمعیت کشور معادل ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۲ نفر و هفت درصد وسعت کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی افزود: هم اینک ۶۱ درصد جمعیت استان خراسان رضوی معادل سه میلیون و ۷۸۷ هزار و ۵۰۲ نفر تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت استان هستند که این اداره کل دارای رتبه نخست بیشترین جمعیت بیمه شدگان سلامت را در کشور دارا است.
وی ادامه داد: هم اکنون میزان دهک های درآمدی رایگان تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی سه میلیون و ۱۷ هزار و ۵۷۵ نفر هستند.
وجدانی گفت: تعداد اتباع تحت پوشش این اداره کل در ۲ گروه آسیب پذیر و غیر آسیب پذیر در مجموع ۲۳ هزار و ۳۰۲ نفر هستند.
مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان رضوی افزود: هم اینک پنج هزار و ۵۷۹ مرکز طرف قرار داد مستقل و غیر مستقل اداره کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی هستند که از این لحاظ این اداره کل دارای رتبه دوم کشور در موضوع بیشترین آمار قرارداد با موسسات و مراکز است.
وی با بیان این که هم اکنون اداره کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی دارای رتبه اول در حوزه ناباروری است ادامه داد: ۱۰ هزار و ۹۰۴ پرونده مربوط به درمان ناباروری در کشور تشکیل شده است که از این میزان سه هزار و ۶۸۱ پرونده در بیمه سلامت استان خراسان رضوی تشکیل شده است.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: هم اکنون یک میلیون و ۸۴۷ نفر تحت پوشش بیمه روستایی بیمه سلامت خراسان رضوی هستند.
وجدانی افزود: میزان بار مراجعه به اداره کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی امسال نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد و میزان هزینه های پرداختی امسال نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: در اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی هرساعت ۶۵۰ میلیون تومان و روزانه ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه پرداخت می کند.
مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان رضوی گفت: تا کنون ۵۹ هزار و ۹۳۲ نفر دارای معلولیت نشان دار شده اند و تحت پوشش این اداره کل قرار گرفته اند.وجدانی با بیان این که هم اکنون ۸۶۴ بیمار مبتلا به اتیسم تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند افزود: میانگین هزینه هر بار مراجعه بیماران خاص به اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.
وی ادامه داد: هم اکنون ماهانه ۵۰ میلیارد تومان برای دیالیز و ۱۵ میلیارد تومان برای انسولین های قلمی هزینه پرداخت شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/SJPtVA