امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران: توسعه بومگردی راهبرد رونق گردشگری در آمل است

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: شهرستان آمل به دلیل وجود جاذبه‌های طبیعی متعدد و روستاهای متعدد در مناطق جلگه‌ای و کوهستانی و همچنین نزدیک بودن به پایتخت می‌تواند به یکی از قطب‌های بومگردی شمال کشور تبدیل شود که این موضوع در سفر اخیر استاندار مازندران به آمل در قالب یکی از راهبردها مورد تاکید و توجه قرار گرفت.

به گزارش فراسو، حسین ایزدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در سفرهای شهرستانی که با ابتکار استاندار مازندران رقم خورده و در حال انجام است شاهد افزایش سرعت رفع مشکلات به دلیل هم‌افزایی مدیران دستگاه‌های مرتبط با هر پرونده هستیم که این موضوع در حوزه وظایف و اهداف این اداره کل نیز قابل مشاهده و اثرگذار است.

وی افزود: همراهی همه مدیران در این سفرهای شهرستانی سرعت رسیدن به نتیجه در یک موضوع مشخص و مد نظر برای ارائه خدمات مختلف به مردم را بیشتر می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به هجدهمین سفر شهرستانی استاندار و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی استان که یکشنبه گذشته –سوم دی- به مقصد شهرستان آمل انجام شد، اظهار کرد: در سفری که همراه با استاندار محترم و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی به شهرستان آمل داشتیم در حوزه گردشگری توسعه زیرساخت‌های رفاهی و رونق بوم‌گردی مورد تاکید و توجه قرار گرفت.

ایزدی افزود: حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های مختلف در روستای زیبا و گردشگرپذیر بلیران آمل سبب شد که ظرفیت‌های مهم این روستا مورد توجه قرار بگیرد و تصمیم‌هایی نیز برای افزایش زیرساخت‌های مرتبط با حضور گردشگران در این منطقه اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم گردشگر وارد یک منطقه شود باید زیرساخت‌های مقدماتی را فراهم کنیم. یکی از زیرساخت‌های مهم نیز در حوزه گردشگری سرویس‌های بهداشتی هستند که در سراسر کشور مورد تاکید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است. اجرای این زیرساخت در روستای گردشگرپذیر بلیران که می‌توان آن را به منطقه نمونه گردشگری تبدیل کرد در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: توسعه بومگردی به عنوان یکی از راهبردهای اصلی رونق گردشگریِ سازگار با اقلیم، زیست‌بوم و فرهنگ اجتماعی منطقه یکی از اهداف و اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران است که در سفر استاندار به آمل نیز برای این شهرستان مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان این‌که روستای بلیران می‌توان به یک مقصد بوم‌گردی شاخص در استان تبدیل شود و توسعه بوم‌گردی در این روستا یکی از مصوبات سفر استاندار است، تصریح کرد: روستای زیبای بلیران که سوم دی میزبان استاندار و مدیران ارشد استان بود همه ویژگی‌های تبدیل شدن به یک منطقه نمونه گردشگری با محوریت بوم‌گردی و گردشگری روستایی را دارد و به همین دلیل در سفر اخیر استاندار به این منطقه مقرر شد برای ارتقاءِ زیرساخت‌های گردشگری در این روستا گام‌های جدی و اساسی برداشته شود.

ایزدی از فعالیت سه واحد بوم‌گردی در این روستا خبر داد و افزود: بلیران از جمله مناطق نمونه گردشگری استان است که سال ۱۳۷۸به تصویب هیئت دولت رسید و به دلیل وجود چشمه آب گرم و هوای مطلوب می‌تواند برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری سلامت قابل توجه باشد.

وی با بیان این‌که احداث سرویس‌های بهداشتی از تاسیسات گردشگری اولیه یک منطقه محسوب می‌شود؛ گفت: استاندار مازندران نیز در این سفر بر احداث و ساماندهی سرویس بهداشتی در منطقه بلیران تاکید کرد.

ایزدی با اشاره به بازدید از پروژه در حال ساخت یک رستوران بین‌راهی در شهرستان آمل گفت: رفع مشکلات پروژه‌های در حال ساخت و متقاضی تسهیلات حوزه گردشگری از دیگر دستاوردهای این سفر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، خاطرنشان کرد: ۲۰۷ طرح گردشگری نیمه‌تمام به ارزش ۳۶۹ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال با پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای ۱۵ هزار و ۳۹۵ نفر در استان در حال انجام است که از این تعداد ۱۴۹ طرح دارای پیشرفت فیزیکی است و رفع مشکلات آن‌ها عزم ملی و استانی می‌طلبد.

ایزدی به دستاوردهای خوب سفرهای شهرستانی استاندار و برگزاری جلسات مرتبط با مدیران مربوطه در حل مشکلات گردشگری اشاره کرد و افزود: در این بازدیدهای میدانی، موانع و مشکلات شهرستانی و سرمایه‌گذاران در محل پروژه راحت‌تر گره‌گشایی و مرتفع می‌شود.

وی از شهرستان آمل به عنوان یکی از شهرستان‌های مورد اقبال سرمایه‌گذاران نام برد و گفت: ظرفیت‌های خوب این شهرستان به‌ویژه در بخش ییلاقات و نزدیکی این شهرستان به تهران از جمله نقاط قوت این شهرستان برای جذب سرمایه‌گذار است.

به گزارش ایرنا، روستای بلیران آمل که روز سوم دی میزبان ۸۰ مدیر ارشد مازندران بود در بخش سردشت و ۱۵ کیلومتری شهر آمل واقع شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/t1ugCB