امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل: فاطمه زهرا (س) الگویی از پاکدامنی، تقوا، تعهد و عطوفت است

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) در دیدار با جمعی از بانوان شاغل در این موسسه با تبریک میلاد با سعادت دخت نبی مکرم اسلام  و تشریح خصوصیات و سیره حضرت فاطمه (س)، گفت: آن حضرت در کنار ایفای نقش خانوادگی، اجتماعی، خانه‌داری به نقش فرزند پروری نیز اهمیت فراوانی قائل بودند و در تربیت فرزندان خود اهتمام ویژه‌ای داشتند.

به گزارش فراسو، سید امین جوادی در این مراسم که در ساختمان مرکزی موسسه اعتباری ملل برگزار شد، افزود: در حدیث گرانبهای کسا حضرت زهرا(س)  فرزندان خود را با مهربانی خاص مانند: ای فرزندم، نور دیده‌ام و میوه دلم مورد خطاب قرار می دادند و به این شکل احساس محبت و صمیمیت را انتقال می‌دادند.
بنابر این گزارش  جوادی در رابطه با تربیت فرزندان اظهار داشتند: برای تربیت فرزندان می‌بایست با آنها رابطه دوستانه برقرار کنیم.  خداوند در دعاهای ماثوره اعلام می دارد: (یا رفیق من لا رفیق له) یعنی پروردگار نیز برای ارتباط بیشتر انسان‌ها با خود مساله رفاقت را بیان می‌کند در اینجا می‌توان راحت گفتگو کرد خواسته ها را گفت و راهنمایی کسب کرد.
ایشان در خصوص تربیت فرزندان افزود: همه والدین برای بهبود زندگی فرزندان خود از هر کوششی دریغ نمی‌نمایند و برای آینده بهتر برای فرزندان خود برنامه‌ریزی‌های لازم را اجرا می‌کنند لکن نقش بارز مادر در تربیت فرزندان تاثیر بسزایی دارد. مادران می‌بایست زمینه مناسبی برای تربیت فرزندان ایجاد نمایند و اگر در این خصوص سستی کنند در تربیت فرزند موفق نخواهند بود.
مدیرعامل موسسه استفاده از علم و تکنولوژی در تربیت فرزند را ضروری دانست و گفت: در تربیت فرزندان می بایستی از علم روز و تکنولوژی استفاده بهینه کرد اما نحوه استفاده و زمان را برای آنها تشریح کنیم تا از مسیر تربیت خارج نشوند. امروزه در سراسر جهان علم حرف اول را می‌زند و کسانی در این کارزار پیروز خواهند شد که علم روز و تکنولوژی را به عنوان بازوی کمکی در تربیت فرزندان خود قرار دهند و از آن به خوبی استفاده نمایند.
سید امین جوادی با اشاره به اهمیت فرزندآوری و جوانی جمعیت گفت: در حال حاضر کشور به سمت پیری در حال گذران است و دولت و مجلس محترم قوانین را برای جلوگیری از این مورد وضع کردند که  موسسه نیز ضمن پرداخت وام به مردم از جوانی جمعیت حمایت کرده و مشوق هایی در این مهم برای همکاران علی الخصوص بانوان همکار ایجاد نموده ایم و خود را متعهد می دانیم  که مانند گذشته هیچگونه حقی از آنها در زمان بارداری و فرزندآوری ضایع نشود و در جایگاه خود که قبل از فرزندآوری  مشغول بوده اند به کار گمارده شوند.
وی با ذکر حدیثی از امام کاظم علیه السلام بیان داشت: که برای یک زندگی خوب باید از رذائل دوری و فضایل را در خانواده محکم‌تر نماییم. در زندگی باید عقل خود را افزایش دهیم و از آن برای هدایت بهره ببریم و نسبت به فعالیت خود در جامعه اقدام نماییم که در مسیر کمک به دیگران، رفع نیاز مردم حرکت کنیم.  خداوند فرموده: از شما حرکت از من برکت.
ایشان در خاتمه ضمن تبریک مجدد ولادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: در روز ولادت حضرت، شقی‌ترین افراد باعث شهادت حدود ۱۰۰ نفر از مردم عزیزمان که برای گرامی داشت شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی به کرمان رفته بودند شدند و کام ملت ایران را تلخ کردند و ان شاالله با ظهور حضرت بقیه الله الاعظم بر تمامی کفر و استکبار نائل خواهیم آمد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/FJ5sAr