امروز دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

لیائی: هوشمندسازی شبکه پست کشور در دستور کار است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست در جلسه شورای اداری پست استان مرکزی گفت: هوشمند سازی شبکه پست با راه‌اندازی صندوق‌هایی در اماکن پر تردد در دستور کار است.

به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست محمود لیایی معاون وزیر ارتباطات،رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست امروز چهارشنبه ۱۳ دی ماه، در آیین بازنشستگی و معارفه سرپرست اداره کل پست استان مرکزی در اراک، افزود: قرار است تا ۱۰ درصد بار پست به صندوق‌های هوشمند منتقل شود. وی با اشاره به قدمت استفاده این صندوق های هوشمند در دنیا گفت: استفاده از صندوق های هوشمند کمک قابل توجهی به بخش توزیع خواهد کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با تشکر از زحمات همه پرسنل و با اشاره به حجم کار پرسنل گفت: بیش از۸۰ درصد کار شرکت ملی پست فیزیکی و با نیروی انسانی سروکار داردکه سبب می‌شود تا همکاران دچار فرسودگی شوند، در همین راستا مجوز استخدام ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی شرکتی از سازمان برنامه و بودجه گرفته شده که منتظر تایید نهایی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دوره های سخت پشت سرگذشته شرکت ملی پست اشاره کرد و بیان داشت: از مهرماه افزایش رفاهیات پرسنل و توسعه تجهیزات در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد: همزمان با روز جهانی پست، چندین ماشین سنگین و سبک به ناوگان پستی افزوده شده است و ۱۵ خط جدید پستی اضافه و خدمات رسانی افزایش یافت و کمبود فیزیکی با ناوگان جدید حل شد.

معاون وزیر ارتباطات گفت: ظرفیت مرکز تجزیه و مبادلات پست در حال افزایش است و عمده چالش این شرکت به دلیل کمبود نیروی انسانی است و که با برنامه ریزی های انجام شده افق خوبی پیش رو این شرکت قرار دارد.

لیائی افزود: برنامه‌ریزی و تدابیر لازم خوب اندیشیده شده و با هوشمندسازی، ۳۰ درصد کمبود نیرو و تجهیزات رفع می‌شود. وی بیان کرد: با راه‌اندازی باجه سیار، هم کار توزیع و هم قبول مرسوله انجام می‌گیرد و به زودی شاهد خواهیم بود که ماشین‌های ون زرد رنگ در شهرهای بزرگ و شهرستان‌ها، وظیفه قبول و توزیع مرسوله را برعهده بگیرند که موجب صرف جویی در زمان است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به توسعه شبکه پستی در روستاها اشاره کرد و گفت: در برنامه روستا بازار، تلاش می‌شود تا توزیع محصولات روستایی در برنامه پست گنجانده شود.

لیائی افزود: روستاها ظرفیت مناسبی برای معرفی و فروش محصولات خود ندارند که با این سامانه، اقتصاد روستا احیا و ترافیک مناسب وارد شبکه پستی می‌شود. وی بیان کرد: پست استان مرکزی حواشی نداشته و جایگاه قابل قبولی در بین سایر استانها دارد.

در پایان از تلاش‌های« بیژن زارعی» تقدیر و «حسن زارعی» به عنوان سرپرست اداره کل پست استان مرکزی معرفی شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/GzSB8Y