امروز جمعه، ۸ تیر ۱۴۰۳

لزوم اتخاذ تدبیر و راه حل کارشناسی جهت افزایش سطح سواد سلامت شهروندان

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، بر لزوم اتخاذ تدبیر و راه حل کارشناسی جهت افزایش سطح سواد سلامت شهروندان تاکید کرد.

به گزارش فراسو به نقل از سازمان بیمه سلامت ایران، فرشید عابدی با اشاره به ضرورت توجه به سواد بیمه ای و سلامت افراد در جامعه گفت: عدم توجه به سواد سلامت سبب ایجاد چالش حتی در کوچکترین مسائل شده و ضرورت توجه به این مساله از دغدغه های مهم درحوزه سلامت است، بدون تردید پیشگیری به ویژه پیشگیری سطح چهارم با نظام بیمه ای در ارتباط بوده و زمانی صحبت از مردمی سازی نظام سلامت می کنیم که سواد سلامت مردم نیز مد نظر قرار گیرد.

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه ورود به سواد سلامت از دو بخش سواد حرفه ای برای گروه هدف نخبگان و سواد افراد کف جامعه تشکیل شده است افزود: درکنار این موارد سواد رسانه ای نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. متاسفانه سواد سلامت در سطح جامعه شهری پایین بوده و در عصر بمباران اطلاعاتی چنین موردی پذیرفتنی نیست.
وی با بیان اینکه نقش رسانه ها در افزایش سواد سلامت مردم قابل چشم پوشی نیست تصریح کرد: همانطور که تاکید می شود سواد رسانه ای نقش مهمی در اطلاع از مساله درست و نادرست و انتقال بهترین پیام با بهترین روش دارد، توجه به سواد سلامت نیز باید در اولویت قرار گیرد.
عابدی تاکید کرد: از هم اکنون باید برای آینده تدبیر لازم را برای افزایش سواد سلامت و سواد بیمه ای مردم اتخاذ کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/RsPN1h