امروز شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۳

عضو کمیسیون انرژی مجلس: تحقق بودجه بدون نفت یعنی فشار بر فراریان مالیاتی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح نظام مالیاتی کشور، مقابله با فرار مالیاتی، شناسایی مودیان جدید و اقداماتی از این قبیل در نهایت به نفع مردم است.

به گزارش فراسو، رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی دولت با تاکید بر اینکه قرار است در بودجه ریزی از درآمد‌های نفتی فاصله بگیریم و به سمت تکیه بر درآمد‌های پایدار دولت مانند مالیات حرکت کنیم، اظهار داشت: موضوع مهم این است که اصلاً بنا نیست به افزایش فشار مالیاتی بر مردم و کسانی که درحال پرداخت مالیات هستند، بپردازیم.

وی با اشاره به تمرکز اصلی مالیات ستانی بر فراریان مالیاتی گفت: طی سال‌های اخیر دولت اقداماتی را در راستای اصلاح نظام مالیاتی کشور به اجرا گذاشته است. از جمله‌ این اقدامات می ‌توان به راه اندازی سامانه مودیان و اتصال دستگاه‌های کارتخوان به آن سامانه اشاره کرد.

نماینده گرگان و آق قلا در مجلس خاطرنشان کرد: بر اثر اقداماتی که دولت در راستای اصلاح نظام مالیاتی کشور به اجرا گذاشت، برخی مودیان جدید شناسایی شدند و جلوی فرار مالیاتی مودیان گرفته شد و از این محل افزایش درآمد‌های دولت رخ داد.

سنگدوینی افزود: برخی از افراد که درآمد‌های بالایی دارند، تلاش می ‌کنند درآمدهایشان را کمتر از حد واقعی جلوه دهند تا از دادن مالیات طفره بروند. مقابله با این افراد در دستور کار قرار دارد. تلاش دولت و مجلس بر این است که بستری برای مالیات ستانی عادلانه و هوشمند به وجود بیاید و همگان متناسب با درآمدشان مالیات بپردازند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: نباید اجازه دهیم کارمندان و کسانی که شفافیت مالی دارند، بار مالیات دهی را در کشور برعهده داشته باشند و برخی افراد با درآمد‌های بالا از دادن مالیات طفره بروند.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید بتواند هزینه‌ی اداره‌ کشور را بپردازد و مالیات‌ها می‌ توانند کمک بزرگی برای تأمین هزینه ‌های جاری کشور باشند. محوریت تحقق بودجه بدون نفت به معنی افزایش فشار بر فراریان مالیاتی و مبارزه جدی با هرگونه فرار مالیاتی است./برنا

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/dfW3od