امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران: بیمه سلامت باید سلامت محور کار کند

رییس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت باید سلامت محور کار کرده و پیشگیری و درمان را مورد توجه قرار دهد.

به گزارش فراسو به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، رضا سعیدی در بیستمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بیمه سلامت با بیمه های دیگر تفاوت دارد و نباید جنبه درآمدزایی بیمه، بحث ارتقا سلامت و درمان را تحت شعاع قرار دهد.

وی ادامه داد: بیمه سلامت عمدتا باید سلامت محور کار کند و این سلامت محوری خیلی به دنبال درآمد و سودآوری نباشد، بلکه به دنبال ارایه خدمات مطلوب به مردم باشد و در این راستا آنقدر هزینه کند تا سلامت مردم حفظ شود.
رییس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمار برای ما مهم است اما بیمار نشدن و انسان سالم برای ما مهم تر است، بدین معنی که باید بیشتر تلاش کرد تا مردم بیمار نشوند.
سعیدی با بیان این که هم اکنون ۴۵ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود: در استان خراسان رضوی حدود ۶۲ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
وی ادامه داد: تعداد بسیار بیمه شدگان، به معنای رضایتمندی بیمار نیست، بلکه باید با ارایه خدمات مطلوب و در شأن بیمه شدگان؛ این رضایتمندی را افزایش دهیم.و به عبارت دیگر علاوه بر گسترش پوشش بیمه شدگان، بر عمق پوشش بیمه ای نیز باید بیفزاییم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/4FWNww