امروز دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۳

رشد تقریباً ۴برابری منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ۲سال اخیر

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه تعداد مشتریان بانک در سطح کشور به بیش از ۱۶میلیون نفر رسیده، گفت: منابع بانک در ۲ سال گذشته از ۷۰ همت به ۲۵۰ همت رسیده و این درصد رشد منابع، در شبکه بانکی کشور کم‌نظیر است.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل، دکتر «احمدرضا کریمی» معاون امور استان‌­ها و «داوود خان‌میرزایی» رئیس واحد تطبیق و مدیریت ریسک این بانک در سفر به استان سیستان و بلوچستان از دوایر ستادی و شعب سیدالشهدا(کد۴۶۱۵)، میرزای شیرازی (کد ۴۶۰۷)، خرمشهر (کد ۴۶۰۵) و دانشگاه (کد ۴۶۱۳) بازدید و عملکرد آن‌ها را بررسی کردند.

در ادامه سفر نشستی صمیمی با کارکنان بانک در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد. در این نشست، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه تعداد مشتریان بانک در سطح کشور به بیش از ۱۶میلیون نفر رسیده، گفت: منابع بانک در ۲ سال گذشته از ۷۰ همت به ۲۵۰ همت رسیده و این درصد رشد منابع، در شبکه بانکی کشور کم‌نظیر است.

وی اظهار داشت: در برخی از استان­‌ها بیش از ۳۰ درصد جمعیت استان، در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران حساب دارند، اما برای توسعه شمولیت قرض‌الحسنه و ارتقا جایگاه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران راه طولانی در پیش داریم که در آینده به برکت قرض‌الحسنه و تلاش و برنامه‌­ریزی کارکنان محقق خواهد شد.

«شمسی‌نژاد» بیان کرد: بانک­‌های قرض‌الحسنه تکالیف خود را نسبت به جامعه به خوبی انجام می­‌دهند، در ۲سال گذشته منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رشد چشمگیری داشته و پرداخت وام به مشتریان این بانک نیز افزایش پیدا کرده است. همچنین سهم از نقدینگی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کشور تقریبا ۲برابر شده و در استان سیستان و بلوچستان نیز نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه توفیقات بسیار زیادی برای بانک قرض‌الحسنه مهر ایران حاصل شده، تشریح کرد: این توفیقات نتیجه لطف خدا و برکت قرض‌­الحسنه، اعتماد مشتریان و ذی‌نفعان بانک و همچنین تلاش‌­های کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در قسمت‌های مختلف صف و ستاد بوده است.

«شمسی‌نژاد» ادامه داد: فعالیت بانک در بخش بانکداری آنلاین بسیار پررنگ است، اما تا زمان رسیدن به وضعیت مطلوب و پایدار، لازم است شعب بانک، خدمات لازم را در کنار خدمات غیرحضوری به مشتریان ارائه دهند.

آسان‌سازی فرآیند پرداخت وام

در ادامه این نشست دکتر «احمدرضا کریمی» معاون امور استان‌ها با اشاره به اینکه لازم است خدمات آنلاین، گسترده و در شعب نهادینه شود، عنوان کرد: به برکت قرض‌الحسنه با استقبال مردم از خدمات و طرح‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مواجه شدیم؛ اگر از ارائه خدمات به صورت غیرحضوری غافل شویم، پاسخدهی به مشتریان بار مضاعفی به شعب و کارکنان بانک وارد می‌­کند.

وی ضمن بیان اینکه هدف ما توسعه همه­جانبه خدمات غیرحضوری است تا منجر به خلوت شدن شعب شود، گفت: در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مشتریان می­توانند بیشتر خدمات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین و غیرحضوری دریافت کنند.

«کریمی» پذیرش سفته الکترونیک را یکی از روش‌های ساده برای ضمانت وام عنوان کرد و افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به ­طور جدی آسان‌سازی پرداخت وام را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: همزمان با تحکیم جایگاه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در نظام بانکی کشور شاهد افزایش محبوبیت این بانک در بین مردم هستیم و این موضوع بسیار مهمی است.

معاون امور استان‌ها ضمن تشریح عملکرد بانک، افزود: بر اساس آخرین آمار ارائه شده، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در شاخص تعداد تراکنش‌­های بانکی رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

«داوود خان‌میرزایی» رئیس واحد تطبیق و مدیریت ریسک بانک نیز ضمن تشریح و توضیح ریسک‌های شعبه و با تأکید بر اینکه منابع بانک­‌های قرض‌الحسنه مردمی است و با برگشت وام‌­های پرداخت شده توسط مردم، فرصت برای استفاده دیگران فراهم می‌­شود، بیان کرد: لازم است رعایت بهداشت اعتباری و کنترل ریسک منابع و وام، اولویت کاری شعب باشد.

همچنین «علیرضا ملازاده» مدیر شعب بانک در استان سیستان و بلوچستان در این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد بانک در استان پرداخت و گفت: منابع بانک در استان با رشد ۵۶ درصدی نسبت به پایان سال گذشته، به حدود ۳۸هزار میلیارد رسیده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۷هزار فقره وام با رقم بیش از ۱۷هزار میلیارد ریال به مشتریان در استان پرداخت شده که بیش از ۷هزار فقره این وام‌ها با رقم بیش از ۲۳۰۰میلیارد ریال بدون ضامن بوده است.

«ملازاده» افزود: مصارف استان نسبت به پایان سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته و درصد رشد مطالبات در استان نسبت به پایان سال گذشته ۱۵درصد است.

مدیر شعب بانک در استان با اشاره به سهم بیش از ۵ درصدی بانک از نقدینگی استان، تصریح کرد: در حال حاضر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رتبه هفتم نقدینگی در استان را داراست که امید است با تلاش کارکنان تا پایان سال جاری این جایگاه بهبود یابد.

در پایان این نشست نیز پیشنهادات کارکنان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ داده شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/xvqBgY