امروز دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۳

خاندوزی: حل مشکلات تولیدکنندگان گرگانی با فوریت پیگیری می شود

وزیر اقتصاد تاکید کرد: عبور از خام فروشی محصولات کشاورزی، محصولات لبنی و صنایع دستی می‌تواند هم در حوزه اشتغال و هم بهره مندی مردم استان گلستان کمک کند.

به گزارش فراسو به نقل از شادا، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه بازدید از فارم صنعتی ۲۵۰۰ راسی مولد شیری در شهرستان کردکوی در گفت‌وگو با خبرنگاران، آن را پروژه‌ای ارزشمند در زنجیره‌ی لبنیات کشور برشمرد و گفت: به این ترتیب زنجیره‌ی تولید شیر تا فرآوری آن و محصول نهایی همه در در منطقه‌ی غرب استان گلستان متمرکز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در فعالیت‌های بخش تولیدی نیازمند تکمیل زنجیره ارزش هستیم، ادامه داد: در جلسه‌ی شورای اداری استان هم تاکید بر همین بود که استان گلستان باید از خام فروشی در محصولات کشاورزی، در حوزه‌ی محصولات لبنی در حوزه‌ی محصولات دریایی و همچنین در حوزه‌ی صنایع دستی و امثالهم خارج شود و بتوان ارزش‌ها را در داخل خود استان تولید کرد و اشتغال در داخل استان ایجاد شود.

خاندوزی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در برخی از مناطق استان گلستان بالاتر از متوسط کشوری است، اضافه کرد: که اگر این زنجیره‌های ارزش در داخل استان متمرکز شود در سال‌های آینده شاهد این خواهیم بود که نه تنها درآمد این فعالیت ها در خانوارهای تولیدکنندگان استان گلستان باقی خواهد ماند بلکه به جهت ایجاد اشتغال هم میتواند در کاهش نرخ بیکاری ظرفیت خوبی در استان ایجاد کند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ی شورای اداری شهرستان بندرگز با حضور فعالان اقتصادی و شرکتهای فعال در منطقه اعلام کرد: بنا شد در جهت کمک به تولیدکنندگان، موانعی که در جلسه مطرح شد در حوزه‌های گمرکی، مالیاتی و آن چیزی که به وزارت اقتصاد برمی‌گشت با فوریت و سرعت مرتفع شود. بخش‌هایی هم به نیازمندی‌هایی که برای لایروبی ساحل بندرگز باید از تجهیزاتی سازمان اموال تملیکی داشت انجام می شد که این موضوع نیز انجام خواهد شد تا آن پروژه تکمیل شود.

وزیر اقتصاد گفت: درباره برخی پروژه هایی که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته اند مقرر شد در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گیرند تا در تخصیص یا بودجه‌ از سوی سازمان برنامه و بودجه تسریع صورت گیرد.

خاندوزی در پایان گفت: همونطور که در فاصله‌ی سفر اول و دوم آقای رییس جمهور به استان مردم به چشم مشاهده کردند، همت و اراده‌ی دولت برای احیای خلیج گرگان و بازگشت رونق به به جزیره آشوراده و هم به شهرهای ساحلی بندر گز ، بندر ترکمن و‌گمیشان و مجموعه‌هایی که در حاشیه‌ی دریای خزر قرار دارند جدی است و امیدواریم تا سفر بعدی رییس جمهور به استان شاهد تکمیل زنجیره‌های بعدی این پروژه‌ها باشیم.

 

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/KaeLDJ