امروز جمعه، ۱۵ تیر ۱۴۰۳

حضور فعال ذوب‌آهن اصفهان در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی

ذوب‌آهن اصفهان در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی با حضور فعال، نوآوری‌ها و تأثیرگذاری‌های خود را در حوزه صنعت فولاد به نمایش گذاشت.

به گزارش فراسو، ذوب‌آهن اصفهان در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با برگزاری یک غرفه فعالیت‌های خود را به نمایش گذاشته و در این راستا، تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه تعمیق فعالیت‌های صنعت فولاد داخلی امضا کرده است. علاوه بر این، در جلسات و نشست‌هایی که در این جشنواره برگزار می‌شود، از فرصت برای امضای تفاهم‌نامه‌ها و ارتقاء همکاری‌های صنعت فولاد بهره‌مند شده و اقداماتی جهت بهبود و توسعه این صنعت ارائه کرده است. این حضور فعال شرکت ذوب آهن اصفهان در جشنواره، نمایانگر تعهد این شرکت به تحول و پیشرفت در حوزه فولاد و نقش مهمی که در تحقق اهداف صنعتی و اقتصادی کشور دارد، می‌باشد.

در اولین روز این نمایشگاه، مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان، در یک نشست خبری در غرفه شرکت، به پرسش‌ها و سوالات خبرنگاران پاسخ داد. او اعلام کرد: “تا به امروز، ذوب‌آهن اصفهان مفتخر به تحویل ۱۶۰ هزار تن ریل به محورهای مختلف ریلی و متروهای کلان شهرها شده است. شرکت آمادگی دارد تا با توسعه تنوع محصولات صنعتی خود، در جهت ارتقاء و گسترش فعالیت‌های خود به کار بپردازد.” این اظهارات نشان‌دهنده تلاش و تعهد ذوب‌آهن اصفهان به توسعه و بهبود عملکرد در حوزه صنعت فولاد و تأکید بر تنوع و ارتقاء محصولات است.

وی اظهار داشت: این مجتمع صنعتی عظیم، با ۵۳ سال تجربه، در حال حاضر قادر است تا محصولات صنعتی و خاصی را تولید نماید و در این راستا، ۴۰ درصد از تولیدات خود را به بازارهای جهانی صادر کند.

مدیرعامل ذوب‌آهن افزود: این شرکت یکی از پیشگامان توسعه کشور بوده و در تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی نیز نقش مهمی ایفا کرده است، به ویژه با تأمین ریل برای خطوط بین‌شهری و متروها. این اقدامات نه تنها نشان از نقش فعال این شرکت در توسعه صنعت و حمل‌ونقل است، بلکه تأکید بر ارتقاء سیستم‌های حمل‌ونقل و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز کشور است.

مدیرعامل ذوب‌آهن، مهدی کوهی، بیان کرد که شرکت تحت عنوان پیشران صنعتی ساختمان‌سازی ایمن در ایران شناخته می‌شود. او اشاره کرد که با تولید تیرآهن‌های بال پهن، ذوب‌آهن اصفهان توانسته است نقش بسیار مهمی در تسریع فرآیند ساخت و ساز داشته باشد. قیمت تیرآهن روز بازار این مجتمع با توجه به کیفیت بالایی که دارند بسیار مناسب است. این تیرآهن‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل افزایش سرعت اجرای پروژه‌های ساختمانی به‌شمار می‌آیند. به علاوه، باعث افزایش ایمنی در صنعت ساختمان می‌شوند و در نتیجه، با کاهش زمان پروژه‌ها، هزینه‌های تمام شده نیز کاهش می‌یابد. استفاده از محصولات ذوب‌آهن اصفهان از مزایای اصلی بهره‌مندی‌های اقتصادی و ایمنی در صنعت ساختمان سازی در ایران به شمار می‌رود.

با تأکید بر اهمیت این اقدامات در تحول صنعت ساختمانی، ذوب‌آهن اصفهان به‌عنوان یک نمونه برجسته از هماهنگی بین تولید صنعتی و نیازهای ساختمان‌سازی به‌طور یکپارچه و موثر را در ایران به ارمغان آورده است.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان بیان کرد که این شرکت، علاوه بر تأمین نیازهای ریلی کشور و صنعت ساختمان، به تولید آرک‌های معدنی نیز وارد شده است. او اظهار کرد که این تنوع تولیدی در زمینه آرک‌های معدنی نه تنها نقش مهمی در تأمین نیازهای صنعت معدن دارد بلکه در ایجاد شغل و گسترش جبهه‌های کاری و ایمن‌سازی در معادن نیز نقش بسیار حیاتی ایفا می‌کند. این توسعه در تولید آرک‌های معدنی نشان‌دهنده نگرش فعال شرکت به رشد و پیشرفت در صنعت معدن است و نشان از توانایی ذوب‌آهن اصفهان در تطبیق با نیازهای متنوع بازار و افزایش ایمنی و کارایی در محیط‌های معدنی می‌باشد. این گام به سمت تولید آرک‌های معدنی نه تنها به بهبود فرآیندهای صنعت معدنی کمک می‌کند بلکه به توسعه صنعت و اقتصاد کشور نیز سهم مهمی دارد.

در این جشنواره، مهدی نصر عضو هیات مدیره شرکت ذوب‌آهن اصفهان به عنوان چهره تاثیرگذار در بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی زنجیره آهن و فولاد کشور معرفی و تقدیر شد. این افتخار به عنوان یک شخصیت برجسته در حوزه فولاد و زنجیره تولید آهن به نام او اعطا گردید که نمایانگر نقش موثر و کلان این افراد در توسعه صنعت است. مهدی کوهی، مدیرعامل این مجتمع صنعتی، به عنوان نماینده این شخصیت برجسته، لوح و تندیس ویژه‌ای را به مهدی نصر اهدا کرد تا از تلاش‌ها و سهم معنی‌دار او در بهبود و پیشرفت زنجیره تولید آهن و فولاد کشور تقدیر شود. این تقدیر نشان از اهمیت و تاثیرگذاری مهدی نصر در پیشبرد اهداف صنعت فولاد ایران است و تأکید بر همکاری و اراده مستمر این افراد در ساختن زیرساخت‌های پایدار و توسعه فناوری در این حوزه را نمایان می‌سازد.

این جشنواره و نمایشگاه با همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برگزار شده است و در آن شرکت‌های فعال در زنجیره آهن و فولاد کشور، شرکت‌های دانش بنیان و همچنین سازندگان قطعات و تجهیزات مرتبط با این حوزه شرکت داشته‌اند. این رویداد از سه‌شنبه بیست و یکم دی‌ماه در محل برج میلاد تهران آغاز به کار کرد و تا تاریخ ۲۱ دی‌ماه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

در این جشنواره، فعالان صنعت فولاد و زنجیره آهن امکان بررسی و معرفی آخرین دستاوردها، تکنولوژی‌ها و نوآوری‌های این حوزه را دارند. حضور شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان قطعات و تجهیزات مرتبط به عنوان بخش مهمی از این رویداد، فرصت مناسبی را برای ایجاد همکاری‌ها و تبادل اطلاعات در حوزه صنعت فولاد ایجاد می‌کند. با ادامه فعالیت تا تاریخ مشخص شده، این جشنواره به عنوان یک سطح برتر برای ارتقاء توسعه و همکاری در صنعت فولاد و زنجیره آهن در ایران شناخته می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/XjOY1R