امروز سه شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تلاش برای اجرای پروژه‌‌های هلدینگ صبا انرژی در مسجدسلیمان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: برای اجرای پروژه‌‌های هلدینگ صبا انرژی در مسجدسلیمان تلاش می‌کنیم.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهدی مسکنی» ضمن بازدید از شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان(MIS)، درخصوص حل مشکلات و راه‌اندازی پروژه‌های جدید با مدیران و کارکنان این مجموعه گفت‌وگو کرد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تأکید بر ضرورت تبیین دستاوردها گفت: با راه‌اندازی گردشگری “راهیان پیشرفت” باید فرمایش مقام معظم رهبری را درخصوص جهاد تبیین پوشش دهیم تا مردم از نزدیک با دستاوردهای نظام آشنا شوند.
«علیرضا زمان‌پور» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری(هلدینگ صبا انرژی) نیز در این بازدید گفت: جذب نیروهای تخصصی، اجرای پروژه‌های توسعه‌ای، مسائل سهام‌داری و فروش محصولات از جمله مهم‌ترین مسائل پتروشیمی مسجدسلیمان است که برای رفع همه این موارد تلاش‌های مجدانه‌ای در حال انجام است.
وی در ادامه گفت: در آخرین ماه‌های سال گذشته فعالیت این مجتمع به مدت ۷۰ روز متوقف شده بود و بعد از شروع فعالیت مجدد پتروشیمی مسجدسلیمان توانستیم زیان انباشته این شرکت را به حداقل ممکن برسانیم.
مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی به پروژه‌‌های توسعه‌ای این هلدینگ در مسجدسلیمان اشاره کرد و گفت: برای تأمین خوراک پتروپالایش بختیاری در سال ١٣۹۶ یک مجوز ۶۰۰ میلیون فوت‌مکعب گرفته شده بود که چند ماه بعد از آن ابطال شد.
وی تصریح کرد: با پیگیری‌های مجدانه در یک سال اخیر، هم‌اکنون ۲۴۰ میلیون فوت‌مکعب مجوز اخذ شده است و همچنان پیگیر هستیم تا مجوز برداشت را به ۵۹۰ میلیون فوت‌مکعب برسانیم. مجوز تأمین مالی هم توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری به استان خوزستان گرفته شده است.
زمان‌پور اضافه کرد: زمین ۲۳۰ هکتاری هم آماده واگذاری است اگر مجوز خوراک به ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب برسد، پروژه قابل اجرا خواهد بود.
وی درخصوص پروژه پالایشگاه مقیاس کوچک مسجدسلیمان اظهار داشت: مجوز خوراک ۲۰ هزار بشکه پروژه مینی‌ ریفاینری و دیگر مجوزهای لازم اخذ شده است و در حال نهایی‌سازی مدل تأمین مالی آن هستیم لذا می‌توان به مردم شریف مسجدسلیمان این نوید را داد که افتتاح این پالایشگاه را بعد از تأمین مالی شروع خواهیم کرد.
مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی در پایان با اشاره به مشکلات سهام‌داری پتروشیمی مسجدسلیمان گفت: ما پیگیر حل قانونی مشکلات سهام‌داری هستیم و نباید بگذاریم تولید آسیب ببیند. ضمن اینکه ظرف چند ماه آینده نیز قسمت اعظم مشکلات سهام‌داری حل خواهد شد.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Wv4IyA