امروز چهارشنبه، ۱۳ تیر ۱۴۰۳

تاکسی‌های فرسوده با وام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نو می‌شوند

شهردار همدان گفت: برای نخستین بار در همدان ۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده با وام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نوسازی می‌شود.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «سید مسعود حسینی» شهردار همدان گفت: برای نخستین بار در همدان ۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده با وام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نوسازی می‌شود.

وی در دیدار با مدیر شعب بانک در استان همدان با اشاره به اینکه تعداد کمی از رانندگان می‌توانند با سرمایه شخصی خود نسبت به نوسازی تاکسی‌ها اقدام کنند، گفت: بخش عمده‌ای از رانندگان با توجه به افزایش هزینه‌ها، قادر به نوسازی تاکسی‌ها نیستند که با حمایت‌های شورای اسلامی شهر همدان و شهرداری مقرر شد وام و منابع مالی لازم از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در اختیار رانندگان قرار گیرد.

شهردار همدان در تشریح نحوه اختصاص وام به رانندگان، افزود: در این طرح هر راننده ۷۵۰میلیون ریال به حساب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران واریز می‌کند و شهرداری همدان هم ۷۵۰ میلیون ریال کمک خواهد کرد و رانندگان بعد از ثبت نام در سایت نوسازی، ۳میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴درصد دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به نوع خودروهای اختصاص یافته به رانندگان تاکسی همدان در طرح نوسازی، بیان کرد: نوع خودرو سمند سورن پلاس دوگانه است که با وام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا کنون در اختیار ۷۳نفر از متقاضیان قرار گرفته است.

در ادامه این دیدار «مرتضی بهاروند» مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان همدان در خصوص تأمین وام بانکی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، گفت: شهرداری همدان برای اعطای وام مورد نیاز به رانندگان تاکسی از محل تجمیع منابع شهرداری در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و با مشارکت تاکسیران‌ها وام ۳۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴درصد پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۳۴۰۰ دستگاه تاکسی در شهر همدان فعال است، خاطر نشان ساخت: ۶۰درصد ناوگان تاکسی شهر همدان فرسوده است و باید نوسازی شود که در فاز دوم نوسازی وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

«بهاروند» در خصوص نوسازی ۲۶۰دستگاه وَن تاکسی در فاز دوم نوسازی، افزود: در صورت رفع موانع قانونی و با مشارکت خودرو دیزل و سازمان شهرداری‌ها وَن‌ها هم نوسازی می‌شوند که تأثیر مطلوبی بر تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان خواهد گذاشت.

در پایان این دیدار تفاهم‌نامه همکاری در قالب طرح حمایتی اشخاص حقوقی بین ۲مجموعه امضا شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/dGZveB