امروز جمعه، ۱۵ تیر ۱۴۰۳

بازار ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی برای دانش‌بنیان‌ها مهیا می‌شود

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور در حوزه توسعه بازار دانش بنیان گفت: بازار ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی برای دانش‌بنیان‌ها مهیا می‌شود.

به گزارش فراسو، رضا سلطانعلی زاده، به فعالیت حدود ۱۰ هزار شرکت توانمند فناور و دانش بنیان در کشور در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت:بیش از ۲۰ درصد از این شرکت‌ها، مجموعه های شناخته شده شاخصی در صنعت هستند و حرف برای گفتن دارند.

وی درباره ماموریت‌های انجام شده در حوزه توسعه بازار دانش‌بنیان افزود: یکی از اقدامات انجام شده ورود شرکت‌های دانش بنیان دارای قابلیت بزرگ تر و شرکت های کوچک تر حتی خارج حوزه دانش بنیان به بازار داخلی بود. به عنوان مثال، شرکتی که در حوزه صنعتی خاص کار می کرد اما دانش بنیان نبود، با توافق بین شرکت های دانش بنیان کوچک با این شرکت بزرگ برای آنها قرارداد بزرگ تر در بازار منعقد کردیم.

۴۵ بسته همکاری

سلطانعلی زاده تصریح کرد: در این مسیر تا به امروز حدود ۴۵ بسته همکاری ذیل موافقتنامه های تعریف شده با سازمان ها، نهادها و دستگاه های دولتی داشته‌ایم. برای مثال، توافق با وزارت نفت جزو اولین توافق های ما به عنوان یکی از بزرگ ترین بازارهای داخلی کشور بود.

توافق با وزارت نفت

وی به توافق انجام شده با وزارت نفت در قالب یک بسته همکاری ۲ میلیارد دلاری اشاره کرد و یادآور شد: قرار است هفت موضوع را با مشارکت این وزارتخانه پیش ببریم که هم اکنون چهار مورد از این موضوعات عملیاتی شده و اقدامات آن در حال انجام است.

سلطانعلی زاده ادامه داد: همچنین توافق هایی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته، به طوری که یک بسته همکاری با مجموعه شستا امضا شد. همکاری با مجموعه های دیگر نیز در حال پیشرفت است.

مدیر مرکز راهبری ستادهای ویژه توسعه اقتصاد دانش بنیان تصریح کرد: در حال حاضر و به عنوان مثال ۲۰ پروژه بزرگ را در معاونت علمی ریاست جمهوری به ارزش بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پیگیر هستیم که این رقم برای مدت زمان سه تا چهار سال است و با ورود این پروژه ها به بازار دلخواه ۱۰۰ همت برای آن قطعه دانش بنیان ایجاد می شود، درحالی که سرمایه گذاری این بازار تنها برای ما ۱۵ همت است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/4DKPmv