امروز یکشنبه، ۳ تیر ۱۴۰۳

امام جمعه کرمان: عملکرد بانک‌های قرض‌الحسنه تحسین برانگیز است

حجت‌الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» گفت: بانک‌های قرض‌الحسنه موجب رشد، رونق و شکوفایی اقتصادی جامعه می‌شوند.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قر‍ض‌الحسنه مهر ایران، حجت‌الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ضمن تقدیر از عملکرد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، افزود: در سال‌های اخیر بانک‌های فعال در حوزه قرض‌الحسنه نقش مهمی در جامعه ایفا کرده‌اند و با حمایت از اقشار آسیب‌پذیر موجب رشد، رونق و شکوفایی اقتصادی جامعه می‌شوند.

وی در دیدار با مدیر شعب بانک در استان کرمان، تصریح کرد: ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه نیز می‌تواند موجب حل مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان افزود: در دین مبین اسلام آمده است اگر به شخصی پول قرض داده شود و قرض‌دهنده شرطی برای بازپرداخت پول قرار ندهد، شخص قرض‌گیرنده می‌تواند به دلخواه خود مبلغی را به پولی که قرض گرفته اضافه کند و باز گرداند.

در ادامه دیدار «حسین خزاعی» مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کرمان ضمن تشریح خدمات و طرح‌های بانک از پرداخت ۴۶هزار فقره وام در سال گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر این رقم به ۵۷هزار فقره وام رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به ۷۰هزار فقره وام برسد.

وی با اشاره به پرداخت بیش از ۲۲هزار فقره وام به صورت آنلاین و غیرحضوری در سال جاری، بیان کرد: در ۹ماهه ابتدای سال جاری ۷۸درصد از حساب‌ها به صورت غیرحضوری افتتاح شده و ۴۰درصد از وام‌‎‌ها به صورت آنلاین پرداخت شده است.

«خزاعی» از پرداخت ۱۰درصد از وام‌ها با ضمانت سفته الکترونیکی در استان کرمان خبرداد و افزود: به مشتریان دارای رتبه اعتباری A وB تا سقف ۵۰۰میلیون ریال، وام بدون ضامن و پرداخت وام فوری (کمتر از ۲۴ ساعت) پرداخت می‌شود و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در زمینه پرداخت وام فوری، جایزه بخش مسئولیت اجتماعی جشنواره دکتر نوربخش در دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیکی و نظام‌های پرداخت را کسب کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/jB7v5v