امروز جمعه، ۱۵ تیر ۱۴۰۳

امام جمعه ساری: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اقتصاد کشور را به سمت بانکداری اسلامی سوق می‌دهد

نماینده ولی‌ فقیه در استان مازندران، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اقتصاد کشور را به بانکداری ناب اسلامی نزدیک‌تر می‌کند و از دغدغه‌های مراجع عظام می‌کاهد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، آیت‌الله «محمدباقر محمدی‌لایینی» نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری ضمن تقدیر از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: همه نهادها و سازمان‌های استان موظفند در راستای تحقق شعار سال که همان رشد تولید و مهار تورم است گام‌های مؤثری بردارند و در این زمینه وظیفه بانک‌ها از همه مهم‌تر و مؤثرتر خواهد بود.

وی در دیدار با مدیر شعب بانک در استان، افزود: بعضی بنگاه‌های کوچک و متوسط در استان مازندران برای روشن شدن موتور تولیدشان به وام‌های کم‌بهره نیاز دارند و راه‌اندازی این کارگاه‌ها موجب چرخش تولید و اشتغال می‌شود و مهار تورم را به همراه خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران، اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اقتصاد کشور را به بانکداری ناب اسلامی نزدیک‌تر می‌کند و از دغدغه‌های مراجع عظام می‌کاهد.

آیت‌الله «محمدی‌لایینی» بیان کرد: بانک‌ها توجه ویژه‌ای به وام‌های ازدواج، فرزندآوری و اشتغال‌زایی داشته باشند که این امر خود مصداق خدمت‌رسانی به مردم خواهد بود.

در ادامه «وحید مرادنژاد» مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مازندران ضمن تشریح عملکرد بانک، افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مازندران تاکنون بیش از ۴۵۰هزار فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش بیش از ۲۲۰ همت پرداخت کرده‌ که از این رقم، بیش از ۲۵هزار فقره وام ازدواج، ۱۲۰۰فقره وام فرزندآوری و ۲۰۰۰فقره وام اشتغال‌زایی بود.

وی با تشکر از راهنمایی‌های نماینده ولی‌فقیه در استان در خصوص ارج نهادن به نهاد اقتصاد اسلامی، ارتقا و رشد جایگاه مبانی اقتصاد اسلامی به ویژه قرض‌الحسنه در بین مردم تشکر کرد و افزود: قرض‌الحسنه امکان توسعه  شمولیت در بخش‌های اقتصادی را دارد، این موضوع با عزم همگانی محقق شده و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هم با هدف ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و شعار «کارت قرض‌الحسنه، کارت زندگی» حاضر و آماده است.

«مرادنژاد» بیان کرد: بر اساس گزارش نشریه بنکر، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران جزو ۱۰۰۰ بانک برتر جهان است و این دستاورد نتیجه الطاف خدواند و تلاش‌های مدیران و کارکنان این بانک است.

مدیر شعب بانک در استان مازندران، افزود: تهیه و توزیع اقلام پزشکی در طرح شهید سلیمانی در دوران کرونا، کمک بلاعوض ۲۰۰ میلیارد ریالی به مددجویان بهزیستی، ساخت خانه بهداشت و مدارس تنها بخشی از اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.

وی در پایان اظهار داشت: با کمک و همراهی علمای بزرگ استان نظیر آیت‌اللّه «محمدی‌لایینی» فرهنگ نیکو و پربرکت قرض‌الحسنه را در جامعه ترویج می‌دهیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/9V8S7r