امروز یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

افتتاح یک واحد تولید فولاد در ابهر با حضور وزیر صمت

 یک واحد تولید فولاد روز جمعه همزمان با دور دوم سفر استانی رییس جمهور به زنجان با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان ابهر به بهره برداری رسید.

به گزارش فراسو، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در مراسم افتتاح این طرح، گفت: اهمیت راه اندازی این واحد تولیدی در راستای ایجاد ارزش افزوده برای تولید مقاطع سنگین فولادی و جلوگیری از خروج مواد نیمه خاک از استان است.

مجید گلشنی منفرد افزود: این واحد تولیدی نخستین واحدی است که مقرر شده، آب مورد نیاز آن از پساب در ابهر تامین شود.

احمد سعدی، رییس هلدینگ فولاد البرز غرب نیز در این مراسم، گفت: با راه اندازی این واحد تولیدی سالانه ۹۰ هزار تن مقاطع سنگین فولادی تولید می شود.

وی افزود: برای این مجموعه، سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریالی انجام شده و زمینه اشتغال برای ۱۲۰ نفر فراهم شده است.

فرماندار شهرستان ابهر نیز در این مراسم، گفت: تکمیل پروژه شبکه فاضلاب شهر ابهر با مشارکت این واحد تولیدی با قرارداد سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی عملیاتی شده تا آب مورد نیاز واحد و سایر شرکت های تولید فولاد در ابهر تامین شود.

احمد ذوالقدر افزود: این شبکه بر اساس برآوردها قرار است تا ۲ سال آینده به پایان برسد.

استان زنجان حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.

،دور دوم سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان زنجان از امروز آغاز شده است.

در این سفر قرار است یک هزار و ۹۵ پروژه و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی( نهضت ملی،‌حمایتی و …) جمعا به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال افتتاح شود.

مهمترین این پروژه ها احیا و افتتاح هشت واحد صنعتی وتولیدی بزرگ استان شامل آندیا فولاد،‌ فولاد آسین ابهر،‌ شیشه زنگان و سرجین بافت به ارزش ۴۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال،‌ افتتاح پنج هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی با ۲۳ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳۱ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی با ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

گفتنی است که برنامه حضور رییسی رییس جمهور در استان زنجان در این سفر استانی با توجه به وقوع حادثه تروریستی در کرمان و شهادت و مصدومیت هموطنان،‌کمی تغییر کرد و برنامه دیدار عمومی رئیس جمهور به روز شنبه موکول شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/BPJBlW