امروز پنج شنبه، ۱۴ تیر ۱۴۰۳

مراحل دریافت وام ازدواج از بانک ایران زمین/ رشد ۳۲۹ درصدی در۶ ماهه نخست امسال

دریافت وام قرض الحسنه ازدواج از بانک ایران زمین یک راهکار و انتخاب بسیار مناسب برای جوانانی است که قصد دارند زندگی مشترک خود را تا حد مقدور و امکان به دور از مشکلات مادی آغاز کنند. این تسهیلات به دلیل میزان وام- برای هر نفر ۲۲۰ میلیون تومان- و دوره بازپرداخت مناسب، بسیار مقرون به صرفه است و لذا متقاضیان زیادی دارد.

به گزارش فراسو، بانک ایران زمین از ابتدای فعالیت خود در راستای سیاست های دولت انواع تسهیلات را در قالب طرح های مختلف به متقاضیان پرداخت کرده است که  پرداخت وام ازدواج به زوجین از جمله این اقدامات است. امروزه زوج‌های جوان می‌توانند پس از تکمیل درخواست خود به منظور دریافت این وام، از خدمات گسترده بانک ایران زمین در همین رابطه بهره‌مند شوند. روش دریافت این وام چندان هم پیچیده نیست.

صف وام ازدواج تا پایان تابستان برچیده می‌شود

چطور برای دریافت این وام اقدام کنیم؟

به منظور دریافت وام قرض الحسنه ازدواج در بانک ایران زمین باید پیش از هر اقدامی به سایت ve.cbi.ir مراجعه کنید. این سایت به منظور ثبت‌نام متقاضیان وام قرض‌الحسنه ازدواج بانک‌های مختلف طراحی شده است. پس از ورود به این سایت و طی مراحل ثبت‌نام، نوبت به انتخاب بانک موردنظر می‌رسد که در این بخش باید نام بانک ایران زمین را ثبت کنید. در پایان مرحله ثبت‌نام یک کد رهگیری در اختیار شما قرار می‌گیرد.

پس از دریافت کد رهگیری، باید دوباره به سایت ve.cbi.ir مراجعه کنید و با وارد کردن کد دریافتی ببینید کدام شعبه  از بانک ایران زمین برای تکمیل مدارک شما انتخاب شده است. در گام بعدی نیز طبیعتاً باید به همان شعبه مراجعه کنید و مدارک موردنیاز جهت دریافت وام ازدواج بانک ایران زمین را ارائه دهید. شما می‌توانید مراحل ثبت‌نام در سامانه ve.cbi.ir را به صورت شخصی به پایان برسانید.

این وام چه شرایط خاصی دارد؟

وام قرض الحسنه ازدواج در بانک ایران زمین دارای یک سری شرایط ویژه است، ‌ البته این شرایط به صورت عمومی  برای همه بانک ها در رابطه با تسهیلات مربوط به ازدواج مورد بررسی قرار می‌گیرند و تنها به بانک ایران زمین اختصاص ندارد. نخستین شرطی که در این زمینه باید به آن اشاره کنیم، تابعیت ایرانی متقاضی است. در واقع تمامی زوجین متقاضی دریافت این وام باید دارای تابعیت ایران باشند و به اتباع خارجی چنین تسهیلاتی ارائه نمی‌شود.

شرط بعدی آن است که پیش از این، وام ازدواج دیگری دریافت نکرده باشید. به عنوان نمونه اگر فردی در ازدواج قبلی خود از این تسهیلات بهره‌مند شده است، دیگر نمی‌تواند برای بار دوم درخواست وام ازدواج داشته باشد. توجه کنید که دریافت این وام به تعداد ازدواج‌های صورت‌گرفته ارتباطی ندارد. مثلاً اگر متقاضی در ازدواج اول این وام را دریافت نکرده باشد، می تواند برای ازدواج دوم متقاضی دریافت این وام باشد.

مورد دیگری که در این زمینه باید به آن اشاره کنیم، زمان عقد است. بر اساس شرایط تعیین شده، جهت دریافت وام قرض الحسنه ازدواج در بانک ایران زمین نباید بیش از بیست و چهار ماه از مدت زمان ثبت عقد گذشته باشد. البته در ماه‌های اخیر این بند دچار تغییراتی شده است و حتی زوج‌هایی که در سال ۹۸ نیز عقد کرده‌اند می‌توانند نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

جزییات نحوه دریافت وام ازدواج در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده

 

برای این وام چه مدارکی باید ارائه کنیم؟

به منظور دریافت این تسهیلات  باید یک سری مدارک مشخص را در اختیار بانک ایران زمین قرار دهید. قاعدتاً اولین مدرک مهمی که باید از آن یاد کنیم، سند ازدواج است. در زمان مراجعه حضوری به شعبه از شما خواسته می‌شود تا اصل و کپی سند ازدواج خود را به همراه داشته باشید.

علاوه بر سند ازدواج، سایر مدارک برای احراز هویت زوجین نیز مانند شناسنامه و کارت ملی باید در اختیار بانک قرار گیرد.

به دلیل اینکه جهت دریافت وام قرض الحسنه ازدواج در بانک ایران زمین باید ضامن معرفی شود، لازم است که مدارک هویتی ضامن نیز ارائه گردد. این مدارک شامل اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی است. در کنار این مدارک، بانک از شما اطلاعاتی همچون محل سکونت و کد ده رقمی پستی را اخذ می‌کند. در پاره‌ای از موارد لازم است که کد رهگیری مربوط به مرحله نخست (مرحله ثبت در وب‌سایت ve.cbi.ir) را نیز ارائه کنید.

متقاضیان برای دریافت وام ازدواج به کجا مراجعه کنند؟

مبلغ و مهلت بازپرداخت

وام قرض الحسنه ازدواج در بانک ایران زمین به ازای هر نفر ۲۲۰ میلیون تومان است. به همین جهت زوجین در ابتدای زندگی خود ۴۴۰ میلیون تومان تسهیلات  دریافت می کنند که می تواند در خرید وسایل مورد نیاز برای شروع زندگی و یا گزینه‌های مشابه مورد استفاده قرار گیرد. اگر یکی از زوجین جزو خانواده ایثارگران باشد، مبلغ وام ازدواج ارائه شده به آن فرد دو برابر خواهد بود.

با 5 میلیون سپرده وام 100 میلیونی بگیرید / شرایط دریافت وام بدون ضامن بانک ایران زمین

نرخ سود تعیین شده برای وام قرض‌الحسنه ازدواج ۴ درصد است.

این وام باید در طی ده سال یا صد و بیست ماه به صورت کامل بازپرداخت شود. با توجه به این موضوع  هر زوج باید ماهانه ۳۶۶۶۰۰۰ تومان را به عنوان قسط وام خود پرداخت کند. کارمزد یا سود تعیین شده برای این وام باید در زمان پرداخت اولین قسط از هر سال ارائه شود.

عملکرد مطلوب بانک ایران زمین در پرداخت وام ازدواج

 

 طبق آمارها، پرداخت وام ازدواج از سوی بانک ایران زمین در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۲۹ درصدی داشته است؛ بر اساس گزارش ارایه شده، این بانک یک هزار میلیارد ریال از اعتبارات خود را در سال گذشته به زوجین در قالب وام ازدواج پرداخت کرده بود؛ در حالی که این رقم تا پایان شهریورماه سال جاری با اعطای ۲ هزار و ۳۱۲ فقره تسهیلات ازدواج به بیش از ۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.

سخن پایانی

در شرایط کنونی اقتصاد کشور دریافت وام ازدواج از سوی زوجین یک امر ضروری برای اغلب جوانان است. زیرا با دریافت این تسهیلات می‌توان بخش قابل توجهی از مشکلات مادی ابتدای زندگی را مرتفع کرد و خوشبختانه بانک ایران زمین به گواه آمار از عملکرد قابل قبولی در پرداخت این وام به متقاضیان برخوردار است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/fw98EP