امروز شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نماینده مجلس: تحقق بودجه بدون نفت با جلوگیری از فرار‌های مالیاتی ممکن است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تمرکز بر درآمد‌های مالیاتی و کاهش کسری بودجه عملیاتی یکی از مؤلفه‌ های اساسی در اصلاح ساختاری بودجه کشور است.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، بهزاد رحیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به راهکار‌های مهم در تحقق بودجه بدون نفت و حرکت به سمت کاهش کسری بودجه اشاره کرد و گفت: تمرکز بر اخذ مالیات از فراریان مالیاتی و همچنین جلوگیری از فرار‌های مالیاتی برخی بخش‌های دارای درآمد بالا و سرانه مالیاتی پایین نظیر اصناف پردرآمد و مشاغل خاص با استقرار کامل سامانه مؤدیان می ‌تواند در دستیابی به این امر کمک نماید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تاثیر بهره‌ گیری از سامانه‌های هوشمند در کاهش فرار مالیاتی، گفت: در این بخش ما قانون پایانه فروشگاهی و بسیاری از سامانه ‌های نظارتی دیگر را پیش ‌بینی کرده ‌ایم که می ‌تواند در زمینه اخذ مالیات عادلانه و جلوگیری از فرار‌های مالیاتی دولت را یاری کند.

رحیمی خاطرنشان کرد: به هر میزان که نظارت‌های مالیاتی زیادشده، افرادی که مشغول به فرار مالیاتی بوده ‌اند به اصطلاح زرنگ‌تر شده ‌اند. لذا طبیعتا باید نظارت مالیاتی قوی تر اعمال شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/AQcAcs