امروز سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران: پیروزی فلسطین نزدیک است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: به فضل الهی و با پایداری، پیروزی فلسطین نزدیک است و ما می توانیم در مسجد الاقصی نماز برپا داریم.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «ناصر ابو شریف» در همایش «گفتمان مقاومت و نظام تربیتی خانواده» که در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی یک بیداری بزرگ در فلسطین ایجاد کرد.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران افزود: هدف اسلام، آزادی بشریت است.
 ابوشریف افزود: هدف از انقلاب ما تحقق عدالت بشری است چرا که عدالت برای اسلام مانند بقیه ادیان یک اصل به شمار می رود .
وی خانواده را در فلسطین یک رکن و بافت اساسی دانست و ادامه داد: در نوار غزه موضوعی به عنوان حمایت اجتماعی وجود ندارد به طوری که شما حتی یک یتیم خانه در آنجا نمی بینید.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران یادآور شد: در غزه این خانواده ها هستند که کار نگهداری از یتیمان را انجام می دهند.
وی با بیان اینکه در سال های اخیر خانواده های فلسطینی بار زیادی را تحمل کرده اند گفت:هم اکنون در آنجا خانواده ای نیست که شهید، اسیر یا مجروح نداشته باشد ولی همه تحت حمایت خانواده های دیگر هستند.
ابوشریف، تربیت بچه ها را در فلسطین بر محور فرهنگ جهاد توصیف کرد؛فرهنگی که هم در تربیت خانوادگی و هم در مدارس رواج دارد.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران خاطر نشان کرد: جامعه فلسطینی نسلی را آماده می کند که منحصر به فرد، تربیت شده بر اساس قرآن و با رویکرد مقاومت اسلامی باشد .
وی تصریح کرد:حتی زندان های صهیونیستی تبدیل به مدارس دینی فلسطینی ها شده و تربیت دینی داخل زندان ها نیز شکل گرفته است.
ابوشریف تاکید کرد: این صبر عظیم و تحمل در نوار غزه به خاطر ایمان، فرهنگ اسلامی و این مقدار پایداری فوق العاده است.
خانواده های فلسطینی به حلقه مقاومت تبدیل شده اند
در این همایش«سیدمجتبی‌ابطحی» دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی، تاریخچه پیدایش رژیم غاصب اسرائیل را تشریح کرد.
وی با بیان این که هم اکنون خانواده های فلسطینی به حلقه مقاومت تبدیل شده اند، اظهار کرد: مقاومت فلسطین و لبنان مدیون فرهنگ خانواده است .
ابطحی ادامه داد: در حال حاضر نظام خانواده، حماس، جهاد اسلامی و موسسات انقلابی فلسطین را هدایت می کنند و خانواده ها صدای مقاومت هستند .
وی یادآور شد:متاسفانه دشمن، فرهنگ خانواده ها را نشانه گرفته و سعی دارد که پیوند خانواده را متلاشی کند.
دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی با بیان این که پیروزی فلسطین نزدیک است، اظهارامیدواری کرد که نماز را در بیت المقدس بخوانیم و به استقبال امام زمان (عج) برویم.
در اندیشه توحیدی، مقاومت نهفته است
«عزت السادات میرخانی» استاد حوزه و دانشگاه نیز در این همایش با بررسی نظام تربیتی خانواده گفت: کودکان را باید از سنین پایین با پستی، بلندی ها و آزمایش ها روبرو کرد تا در آینده در برابر حوادث مقاوم و مستحکم باشند.
وی با بیان اینکه در دل اندیشه توحیدی ، مقاومت نهفته است، تاکید کرد: تمدن نوین اسلامی، نیازی به دانش از شرق و غرب ندارد بلکه نیازمند بینش و منش است.
در همایش «گفتمان مقاومت و نظام تربیتی خانواده» از خانواده های معزز شهید «محمد رضا جابری حشد الشعبی» از عراق، سر تیم شهید ابو مهدی المهندس، شهید «ادیب محمد غالب البصری» از یمن و شهید «سید عون رضا نقوی» از سازمان امامیه پاکستان،تقدیر شد.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/94I97Q