امروز جمعه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشاور وزیر کار: جامعه با فرهنگ تکریم زنان متعالی می‌شود

مشاور امور زنان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر فرهنگ جامعه تکریم زنان باشد، جامعه متعالی خواهد شد.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دهمین نشست شورای هماهنگی مشاورین امور زنان و خانواده به میزبانی سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور با حضور «نرجس بختیارخلج» مشاور امور زنان و خانواده وزیر کار، «مهدی فتاحی» مدیرکل حوزه ریاست، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور، «معصومه پاپی‌نژاد» مشاور امور زنان این سازمان و مشاوران امور زنان دستگاه‌های تابعه برگزار شد.

بختیارخلج در این نشست با تشکر از زحمات جهادی مشاورین امور زنان و خانواده اشاره کرد: مدیران باید بر نقش تأثیرگذار و محوری زنان در تربیت نسل آینده توجه ویژه داشته باشند.

وی با تأکید بر سه عامل اثرگذار در ارتقای وضعیت زنان و تعالی خانواده شامل باورمندی مسئولین، فرهنگ و تربیت متعالی جامعه و وجود ساختار و امکانات مصوب و مؤثر برای مسئولین امور زنان و خانواده گفت: در کنار تخصص و تسلط مشاوران این حوزه، حضور مدیران باورمند و ساختار مؤثر باید به گونه‌ای باشد که امور از سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی تا راهبری و نظارت به‌درستی و راحتی پیش برود.

مشاور امور زنان و خانواده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تعداد زیاد قوانین و اسناد بالادستی در حوزه زنان و خانواده تصریح کرد: در این زمینه آنچه اهمیت دارد، برطرف‌کردن ضعف در اجرای قانون، بازبینی و به‌روزرسانی برخی از قوانین و آیین‌نامه‌ها است.

وی افزود: در خصوص مسائل مربوط به حوزه خانواده و زنان با مشکلاتی مرتبط با فرهنگ و رویکرد تربیتی خانواده مواجه هستیم. اگر فرهنگ جامعه، تکریم زنان باشد، جامعه‌‌ای متعالی خواهیم داشت.

بختیارخلج با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه ساختار و برنامه افتاده است، گفت: دغدغه ما حضور زنان در سطوح تصمیم‌سازی است و باید نگاه این حوزه تحقق شایسته‌سالاری و توجه و پیگیری حضور زنان توانمند در حوزه‌های مدیریتی و مدیریت ارشد باشد.

در این نشست همچنین، «مهدی فتاحی» مدیرکل حوزه ریاست، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور با اشاره به نقش‌آفرینی و تأثیر بانوان در همه ابعاد زندگی گفت: منظومه فکری نظام رسانه‌ای غرب، هدف قراردادن نظام خانواده و حریم مادر است و این در حالی است که در جامعه زنانی داریم که در چارچوب خانواده و جنگ اقتصادی تلاش کرده‌اند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، بر لزوم اطلاع‌رسانی دقیق از فعالیت‌های بانوان در خانواده بزرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد.

فتاحی یادآور شد: در سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در تمام حوزه‌ها حامی بانوان هستیم. وی با اشاره به اینکه نشان سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور «میم مثل مهارت» است، افزود: مهارت پیوند عمیقی با تلاش و سخت‌کوشی مادر دارد و نماد مادر را همه امور دنبال خواهیم کرد.

گفتنی‌است در این نشست مشاورین امور بانوان دستگاه‌های تابعه در خصوص مسائل حوزه زنان و خانواده و همچنین برنامه‌ریزی برای ایام گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) نظرات خود را بیان کردند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/8F9wkc