امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرغامی: اصفهان عروس میراث فرهنگی و گردشگری ایران است

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اصفهان بی‌تردید عروس میراث‌فرهنگی و گردشگری ایران است، لذا انتظار داریم با همراهی مسوولان استان و نمایندگان مجلس کمک کنیم تا اصفهان بهتر از گذشته به جهان معرفی شود.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، عزت الله‌ ضرغامی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح یک هتل پنج ستاره در اصفهان افزود: استان اصفهان قطب گردشگری ایران است و امیدواریم در اصفهان بیش از گذشته شاهد رشد هتل‌سازی در این کشور باشیم.

وی ادامه داد: سال گذشته به اصفهان سفر کردیم و از کنار زاینده رود گذشتیم و در مجاورت دو جوان نشستیم که موسیقی می‌نواختند، مردم نیاز به این دارند که در کنار آنها باشیم و حتی نواختن موسیقی آنها نیز ایرادی ندارد، حتی اگر نوازنده خانم باشد هیچ کجا خلاف شرع نیست.

ضرغامی افزود: وقتی مقام معظم رهبری فرمودند نزدیک قله‌ایم، این اوج امید هست و به معنای آن است که امروز به نزدیک قله رسیدیم و سختی‌های بسیاری را پشت سر گذراندیم، پس نباید یک بارِ اضافه بر دوش مردم بگذاریم.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ما حمایت از واحدهای اقامتی کشور بویژه هتل‌ها و مهمان‌ پذیرهای یک و ۲ ستاره است که با حمایت دولت بزودی تسهیلات به آن‌ها ارائه می‌شود، به همین دلیل هتل‌های پنج ستاره افتخار و آبروی کشور است.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای پیرامون ایران سرمایه‌های سنگینی را در حوزه هتل‌سازی و واحدهای اقامتی هزینه کرده‌اند، لذا باید تلاش کنیم تا ایران نیز به این سمت حرکت کند.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: به‌ منظور حمایت از گردشگری، امروز لایحه حمایت از مجموعه‌های گردشگری در حوزه انرژی به‌ ویژه گاز تصویب شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت نمایندگان مجلس بتوان این لایحه را در مجلس نهایی کرد زیرا این نکته کمکی به فعالان گردشگری است تا بتوانند با اطمینان خاطر بیشتری فعالیت کنند.

وزیر میراث فرهنگی برای افتتاح یک هتل پنج ستاره در اصفهان که توسط بخش خصوصی احداث شده است به این شهر سفر کرد و ضمن این سفر از کارخانه تاریخی ریسباف دیدار کرد.

وی در این زمینه گفت: پس از ورود به اصفهان از کارخانه ریسباف بازدید کردم و عظمت این مجموعه را دیدم، معتقدم این کارخانه می‌تواند اصفهان را پررنگ‌تر و عظیم‌تر از گذشته به جهان نشان دهد.

وزیر میراث‌ فرهنگی همچنین یک مجتمع گردشگری را نیز در شاهین شهر و در محور گردشگری شمال شهر تاریخی اصفهان افتتاح کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/cGJDY8