امروز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهردار تهران: بزرگ‌ترین شهرک علم و فن‌آوری منطقه در ایران احداث می‌شود

شهردار تهران در دومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان از احداث بزرگ‌ترین شهرک علم و فن‌آوری منطقه در ایران خبر داد.

به گزارش فراسو به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت، «علیرضا زاکانی» شهردار تهران در دومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان «انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند» اظهار کرد: ما در پارک ولایت پارک علم و فن‌آوری ایجاد کردهایم؛ بنا داریم کارخانه‌های نوآوری در آنجا بنا کنیم؛ ۹ کارخانه نوآوری در شهر تهران ایجاد کرده‌ایم که حلقه‌های بعد از این شهر فن‌آور و پارک علم و فن‌آوری خواهند بود.

وی ادامه داد: سه ناحیه نوآور در تهران را لکه‌گذاری کرده و ۱۲ خدمت را در آنجا تعریف کردیم‌؛ ایجاد نمایشگاه دائمی علم و فن‌آوری در پارک گفتگو که بخشی از آن برای این موضوع ساخته و اصلاح شده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه توجه به شهروندان و مشارکت آنان برای ساخت شهر فضای جدیدی را برای همه ساکنان ایجاد می‌کند، تاکید کر: باید زیرساخت‌های هوش مصنوعی را بعد از درک درست فراهم کنیم تا گام‌های بعدی را برداریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید در شهر و برای تحقق مدینه فاضله بازنگری اساسی در کارها و اقدامات کرده و جامع‌تر نگریست.

زاکانی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: شهرداری تهران سرمایه‌گذاری زمانی، فکری و مادی ویژه‌ای با تعریف نقشه راه برای هوشمندسازی تهران کرده است.

وی در ادامه افزود: ۸۵۰ خدمت در شهر تهران داریم که ۸۵ سامانه برای آن در نظر گرفته‌ایم؛ سوپر اپلیکیشن ویژه‌ای برای خدمات جامع به مردم شهر تهران در نظر گرفته‌ایم که از مهرماه در حال فعالیت است؛ سوپر اپلیکیشن شهرزاد هم برای ارائه خدمات به تهرانی‌ها در نظر گرفته شده است.

شهردار تهران همچنین گفت: امروز وزارت صمت بر مدار برقی‌سازی خودرو و وسایل حمل و نقل متمرکز است که شهرداری تهران هم در خدمت این موضوع است؛ وزارت ارتباطات و فن‌آوری هم در مسیر توسعه خدمات فیبر و ICT است که شهرداری هم همراه آنان است‌.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/QU3HtP