امروز جمعه، ۱۵ تیر ۱۴۰۳

رکورد ۱۰ ساله ذخیره سازی گاز شکسته شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت، از شکستن رکورد ۱۰ ساله ذخیره سازی گاز در ۸ ماهه ابتدایی امسال خبر داد و گفت: حدود ۳ میلیارد مترمکعب گاز ذخیره شده در مخازن گازی، زمستان امسال وارد مدار خواهد شد.

به گزارش فراسو به نقل از شرکت ملی نفت، محسن خجسته مهر، در ابتدای جلسه هفتگی هیأت مدیره شرکت ملی نفت، با تشریح موارد مطرح شده در بازدید هفته گذشته رئیس جمهوری از وزارت نفت گفت: ذخیره سازی حدود ۳ میلیارد مترمکعب گاز در مخازن گازی سراجه و شوریجه، به عنوان یکی از مهمترین اقدامات استراتژیک انجام شده در مجموعه شرکت ملی نفت ایران، به اطلاع رئیس جمهوری رسانده شد که با توجه به دغدغه تأمین گاز در زمستان، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی دستیابی به این رکورد را نشانه‌ای از مدیریت مناسب مصرف در مقایسه با گذشته اعلام و اظهار امیدواری کرد: با تداوم روند کنونی، بخشی از مشکلات مربوط به کمبود گاز در زمستان رفع شود.

معاون وزیر نفت همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر امکان ذخیره سازی گاز تنها در دو میدان سراجه و شوریجه امکانپذیر است، گفت: در جلسه دیدار با رئیس دولت، برنامه شرکت ملی نفت برای انجام مطالعات و حفاری در چند میدان و موقعیت جدید مطرح و مقرر شد تا امکان سنجی برای انجام برنامه توسعه‌ای این میدان‌ها در حوزه ذخیره گازی در آینده‌ای نزدیک، انجام شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/l4B8o5