امروز پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثبت ۲۰۸ هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغل/ جذب ۲۰هزار کارجو تا امروز

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت کار از ثبت ۲۰۸ هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغل خبر داد.
به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی،«امید ملک» گفت: حدود ۸۰ هزار درخواست شغلی  در این سامانه به ثبت رسیده و ۲۰ هزار نفر از این افراد جذب بازار کار شده اند.
وی اظهار کرد: از زمان راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل در تیر سال‌جاری تا امروز تعداد ۲۰۸ هزار فرصت شغلی را دفاتر کاریابی و نیز کارفرمایان مستقل در سامانه ثبت کرده اند.
مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار ادامه داد: سامانه جستجوی شغل https://shoghl.mcls.gov.ir/، یک سامانه جامع و یکپارچه برای جستجوی شغل و جذب نیروی کار است.
وی یادآور شد: این سامانه را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای شفافیت در بازار کار، تسریع در دسترسی کارفرمایان به نیروی کار مورد نیاز و  کاهش نرخ بیکاری در کشور در تیرماه سال جاری به دستور رییس جمهور راه اندازی کرد.
 ملک افزود: این سامانه ارتباط بین‌کارفرمایان و کارجویان را تسریع و تسهیل می‌کند.
وی تصریح کرد: کارجویان می توانند با ثبت نام در این سامانه و بارگذاری مشخصات فردی، فرصت های شغلی مناسبی را برای خود پیدا کنند.کارفرمایان نیز می توانند از طریق این سامانه، فرصت های شغلی خود را به صورت رایگان در معرض دید کارجویان سراسر کشور قرار دهند.
مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار با بیان اینکه “کانال ارتباطی بین کارجویان و کارفرمایان دفاتر کاریابی هستند”، گفت: از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه، شناسایی افراد جویای کار و فراهم نمودن شغل مناسب  برای آنها و در مرحله بعد آموزش و توانمندسازی بیکاران است.
وی یادآور شد:حدود ۸۰ هزار درخواست شغلی  را بیکاران در این سامانه به ثبت رسانده اند و ۲۰ هزار نفر از این افراد را کارفرمایان به کار گرفته و جذب بازار کار شده اند.
وی افزود: سامانه جستجوی شغل وزارت کار، یک ابزار ارزشمند برای کارجویان و کارفرمایان است که می تواند به آنها در یافتن فرصت های شغلی مناسب کمک کند. از ویژگی‌های سایت جستجوی شغل وزارت کار  می توان به دسترسی به فرصت های شغلی سراسر کشور، ثبت رایگان فرصت های شغلی توسط کارفرمایان، جستجوی فرصت های شغلی بر اساس معیارهای مختلف، ثبت نام و ایجاد رزومه توسط کارجویان و ارتباط مطمئن بین کارفرمایان و کارجویان از طریق دفاتر کاریابی مجاز اشاره کرد.
ملک افزود: برای استفاده از خدمات سامانه جستجوی شغل، ابتدا باید در این سامانه ثبت نام  کرد. کاربران برای بهره مندی از خدمات مختلف سامانه جستجوی شغل برای ثبت نام، به آدرس اینترنتی https://shoghl.mcls.gov.ir/  مراجعه کنند.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/tAZBCh