امروز شنبه، ۲ تیر ۱۴۰۳

بهره گیری از سامانه های هوشمند درراستای مبارزه با فرار مالیاتی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید با بهره گیری از سامانه های هوشمند با مالیات گریزی افراد پردرآمدی که از پرداخت مالیات فرار می کنند مبارزه کرد.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، حجت الاسلام سید سلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرار مالیاتی برخی از اصناف پردرآمد و مشاغل خاص و بهره گیری از سامانه‌های هوشمند در مالیات ستانی از این بخش‌ها، اظهار داشت: با وجود اقدامات سازمان امور مالیاتی متاسفانه سرانه مالیاتی پرداختی اصناف به خصوص مشاغل پردرآمد پایین است و باید نظارت مالیاتی بر اصناف پر درآمد بیشتر از این‌ها شده تا قانون به درستی در این بخش اجرا شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: باید تمرکز جدی در بخش مشاغل خاص و اصناف پردرآمدی باشند که با وجود درآمد‌های کلان، مالیات ناچیزی پرداخت می‌کنند. بایستی با مالیات گریزی اصنافی پردرآمدی که تن به قانون نداده و از پرداخت مالیات خود فرار می‌کنند، برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد: در صدد هستیم که قیمت‌ها تعدیل و تورم مهار شود. همچنین سعی داریم حق و حقوق مردم را از محل منابع مالیاتی تامین کرده و به عنوان مثال با این منابع جاده، پل و درمانگاه بسازیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/pQMKJP