امروز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

امضای تفاهم با هدف ارتقای فرهنگ کار با بهره‌مندی از هنر ایرانی – اسلامی

تفاهم‌نامه همکاری معاونت امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حوزه هنری انقلاب اسلامی امضا شد.

به گزارش فراسو به نقل ازمرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این تفاهم نامه به امضای «محمد چکشیان» معاون فرهنگی، اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «محمد مهدی دادمان» رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی رسید.
ترویج و ارتقای فرهنگ کار با رویکرد ایرانی اسلامی، ارتقاء نظام سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ارائه خدمات فرهنگی هنری به جامعه کار و تولید از مفاد این تفاهم نامه است.
در این نشست چکشیان با اشاره به بند اول این تفاهم نامه درخصوص فرهنگ کار افزود: موضوع فرهنگ کار همیشه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) است و اگر بیانات ایشان با محتوای اهمیت فرهنگ کار در جامعه رصد و جمع‌آوری شود، می تواند دایره‌المعارفی در حوزه فرهنگ کار باشد.
وی گفت: در دیدار امسال رهبری با کارگران نیز ایشان به ضرورت برنامه‌ریزی برای جریان موسوم به «NEET» (جوانانی که دارای شــغل نبــوده و به دنبــال شغل، آموزشهــای مهارتــی و تحصیــلات نیســتند) پرداختند و برخی از عوامل موثر بر آن مثل عدم تناسب کار و درآمد را متذکر شدند که باید در این زمینه مسائل واکاوی شود.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز در این آیین گفت: اگر برنامه‌ریزی های درستی برای جامعه کار و تولید در حوزه های مختلف؛ فرهنگ کار، سلامت و بهداشت روان شود، هم به رشد مؤلفه‌های اقتصادی کشور ‎‌کمک بزرگی شده و هم باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد شد.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/LWYQwA