امروز دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۳

افزایش بیش از ۵ درصدی تولید آهن اسفنجی

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: از فرودین تا پایان مهر امسال ۲۲ میلیون تن تولید در حوزه تولید آهن اسفنجی داشتیم و شاهد افزایش ۵ درصدی در این حوزه بودیم.

به گزارش فراسو به نقل از خبرگزاری صداوسیما، وحید یعقوبی معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در رابطه با میزان تولید ماهانه فولاد، اظهار کرد: بر اساس آمار منتشره در تولید ماهانه جایگاه هفتم را به ثبت رساندیم اما همچنان به لحاظ مجموع تولید در رتبه دهم دنیا قرار داریم و با رقبای سرسختی مثل ایتالیا در حال رقابت هستیم.

وی افزود: اگر بتوانیم تولید فولاد را در همین سطح، تا پایان سال میلادی حفظ کنیم، به مانند سال‌های قبل رتبه دهم دنیا را تثبیت خواهیم کرد، اما اگر مسائل انرژی و محدودیت‌ها موجب شود تولید فولاد کشور ا‏ُفت کند، ممکن است جایگاه دهم دنیا را به ایتالیا واگذار کنیم.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به تولید در بخش‌های مختلف فولاد در هفت ماهه امسال نیز اشاره کرد و گفت: در بخش‌های میانی شامل بیلت و بلوم و همچنین اسلب حدود ۱۸ و نیم میلیون تن، در مقاطع طویل فولادی شامل میلگرد، تیرآهن و نبشی ناودانی حدود ۷ ونیم میلیون تن، در محصولات تخت فولادی شامل انواع ورق‌های گرم، سرد و پوشش‌دار حدود ۵ و نیم میلیون تن تولید داشتیم.

یعقوبی با اشاره به افزایش قابل توجه تولید برخی محصولات مثل تیرآهن در آمار هفت ماهه امسال، تصریح کرد: تولید تیرآهن در این مدت بیش از ۲۱ درصد افزایش داشته است که ارتباط مستقیم با تقویت بازارهای صادراتی این محصول و همچنین ساخت و سازها در بخش طرح ملی مسکن و دیگر بخش‌ها دارد.

وی در ادامه گفت: در بخش ورق‌های تخت، بیشترین افزایش تولید را ورق‌های پوشش دار به ثبت رساندند همچنین در ورق‌های گالوانیزه خودرویی نیز افزایش تولید داشتیم و بخش زیادی از نیاز صنعت خودرو را تامین کردیم.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: از فرودین تا پایان مهر امسال ۲۲ میلیون تن تولید در حوزه تولید آهن اسفنجی داشتیم و شاهد افزایش ۵ درصدی در این حوزه بودیم.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در پایان بیان کرد: در برخی از محصولات مانند اسلب و میلگرد طی ۷ ماه گذشته کاهش تولید داشتیم و امیدواریم تا پایان سال با بهتر شدن شرایط صادرات این محصولات، این افزایش تولید را هم به ثبت برسانیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/VNSrqy