امروز سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیین­‌نامه نحوه تشکیل و فعالیت دفاتر مشاوره فنی طبقه­‌بندی مشاغل کارگری بازنگری شد

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بازنگری آیین­‌نامه نحوه تشکیل و فعالیت دفاتر مشاوره فنی طبقه­‌بندی مشاغل کارگری خبر داد.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،«احمدغریوی» گفت: براساس تبصره ۲ ماده ۴۹ قانون کار، صلاحیت مؤسسات و افرادی که به تهیه طرح­‌های طبقه­‌بندی مشاغل در کارگاه‌­ها می­‌پردازند باید به تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برسد.

وی تصریح کرد: در همین زمینه با هدف تسریع در اجرای مواد ۴۸ و ۴۹ قانون کار و پس از اخذ نظر و پیشنهادهای کانون­‌های عالی کارگری و کارفرمایی، مدیران‌کل اجرایی و سایر کارشناسان و صاحب­‌نظران، آیین­‌نامه نحوه تشکیل و فعالیت دفاتر مشاوره فنی طبقه­‌بندی مشاغل کارگری مصوب سال ۱۳۸۹ شورای عالی کار بازنگری شد.

غریوی افزود: با بازنگری آیین­‌نامه مذکور، زمینه تحقق اهداف برنامه­‌های تحولی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سهولت در نحوه اخذ مجوز، انطباق با الزامات قانونی، رفع انحصار در حوزه مجریان طرح­‌های طبقه‌­بندی مشاغل، شفاف‌­سازی فرآیندهای نظارتی، ارتقای شایستگی­‌ها و صلاحیت حرفه­‌ای مجریان و استفاده از تمام ظرفیت‌­های علمی و کارشناسی موجود در سطح جامعه فراهم می‌شود.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آیین‌نامه نحوه تشکیل و فعالیت دفاتر مشاوره فنی طبقه­‌بندی مشاغل کارگری پس از طی مراحل قانونی در سیصدوبیستمین نشست شورای عالی کار مورخ ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۲ به تصویب این شورا رسید.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/ZSukot