امروز دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۳

آیا برای تعویض پلاک بیمه لازم است؟ معرفی بهترین بیمه برای تعویض پلاک

مدارک موردنیاز برای ارائه هنگام تعویض پلاک دغدغه همیشگی فروشندگان و خریداران است. بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر یکی از مدارک لازم برای تعویض پلاک محسوب می‌شود که ارائه آن الزامی خواهد بود.  برای صدور بیمه‌نامه معتبر باید به‌دنبال بهترین شرکت بیمه باشید تا در صورت بروز هرگونه حادثه، خسارات مالی و جانی به‌موقع و به‌طور کامل جبران شوند.

به گزارش فراسو، در این مقاله ضمن بررسی ضرورت وجود بیمه برای تعویض پلاک، شرایط بهترین بیمه نیز معرفی می شود. علاقه مندان با مطالعه این مقاله می‌توانند بیمه‌نامه موردنظر تعویض پلاک را برای انجام امور انتقال خودرو بشناسند و در زمان انتقال خودرو ارائه‌دهند.

ضرورت داشتن بیمه شخص ثالث برای تعویض پلاک خودرو

برای تعویض پلاک خودرو، داشتن بیمه شخص ثالث خودرو الزامی است. بیمه شخص ثالث تنها بیمه اجباری برای مالکان خودرو محسوب می‌شود و با هدف پوشش دادن خسارات وارده به اشخاص ثالث در حوادث رانندگی صادر می‌شود. به‌طورکلی، هر خودرویی که در خیابان‌های سطح شهر وجود دارد، باید بیمه شخص ثالث داشته باشد. همچنین خودرو‌های صفر هنگام خروج از کارخانه باید بیمه‌نامه شخص ثالث داشته باشند و هنگام سند زدن و پلاک گرفتن نیز کارخانه خودرو، بیمه‌نامه شخص ثالث را به مرکز تعویض پلاک تحویل می‌دهد.

 بیمه شخص ثالث؛ از مدارک ضروری برای ارائه هنگام تعویض پلاکبهترین بیمه برای تعویض پلاک؛ بررسی فاکتورهای موثر و کلیدی

به‌منظور انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث برای تعویض پلاک، چندین فاکتور کلیدی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. برخی از فاکتورهای مهم برای خرید بیمه شخص ثالث عبارت‌اند از پرداخت خسارت سیار، سادگی و سهولت پرداخت، پرداخت به‌موقع خسارت و سایر موارد این چنینی. در ادامه مهم‌ترین موارد را برای بیمه شخص ثالث بررسی می‌کنیم.

بررسی توانگری مالی شرکت بیمه برای انتخاب بهترین بیمه خودرو

توانگری مالی شرکت‌های بیمه برای بیمه شخص ثالث یک معیار کلیدی است. این توانگری به توانایی شرکت بیمه در پرداخت خسارات و ایفای تعهداتش اشاره دارد. بنابراین، شرکت بیمه‌ای که توانگری مالی بالاتری دارد، انتخاب بهتری برای بیمه‌گزاران خواهد بود​​. توانگری مالی شرکت‌های بیمه براساس نسبت سرمایه موجود به سرمایه موردنیاز تعریف می‌شود. شرکت‌های بیمه براساس این نسبت در سطوح مختلفی قرار می‌گیرند:

  • شرکت‌های بیمه سطح یک: توانگری مالی صد درصد یا بیشتر (برای انتخاب به‌عنوان بیمه شخص ثالث خودرو عالی هستند.)
  • شرکت‌های بیمه‌گر سطح دو: توانگری مالی بین ۷۰ تا ۱۰۰
  • شرکت‌های بیمه سطح سه: توانمندی مالی بیشتر از ۵۰ درصد و کمتر از ۷۰ درصد
  • شرکت‌های بیمه سطح چهار: توان مالی بیشتر از ۱۰ درصد و کمتر از ۵۰ درصد
  • شرکت‌های بیمه سطح پنج: توان مالی کمتر از ۱۰ درصد (در صورت توانگری مالی در این سطح، بیمه مرکزی می‌تواند پروانه فعالیت شرکت بیمه را تعلیق یا ابطال نماید.)

در نتیجه، بیمه‌گزاران باید به توانگری مالی شرکت‌های بیمه توجه داشته باشند تا در صورت بروز حادثه، از پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه مطمئن باشند. توجه داشته باشید اگر خودرو شما در لیست خودروهای نامتعارف قرار دارد، پرداخت خسارت در صورت بروز حادثه محدود خواهد بود.

توانگری مالی شرکت‌های بیمه؛ از معیارهای کلیدی برای انتخاب بهترین بیمهبررسی تعداد مراکز پرداخت خسارت؛ از موارد مهم برای انتخاب بهترین بیمه

تعداد مراکز پرداخت خسارت یکی از معیارهای مهم در انتخاب بیمه برای تعویض پلاک است. شرکت‌های بیمه‌ای که تعداد بالایی از مراکز جبران خسارت دارند، مناطق گسترده‌تری را پوشش می‌دهند؛ این امر به معنی دسترسی بهتر و سریعتر برای دریافت خدمات در صورت بروز خسارت خواهد بود.

در واقع وجود مراکز پرداخت متعدد به‌خصوص در مواقعی که بیمه‌گذار به خدمات فوری نیاز دارد، بسیار اهمیت پیدا می‌کند. درصورتی‌که شرکت بیمه موردنظرتان مراکز پرداخت خسارت متعددی داشته باشید برای خرید بیمه بدنه خودرو نیز گزینه مناسبی محسوب می‌شود؛ زیرا در صورت نیاز به مراجعه برای برآورد خسارت دسترسی به مراکز آن آسان خواهد بود.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث؛ عاملی موثر برای جبران خسارت

پوشش‌های بیمه شخص ثالث شامل دو نوع خسارت جانی و مالی می‌شوند. برای خسارات جانی، سقف تعهدات براساس ظرفیت خودرو بیمه‌گذار مشخص می‌شود. پوشش جانی بیمه شخص ثالث، هزینه‌های مربوط به فوت، نقص عضو و خدمات بیمارستانی را جبران می‌کند و مبلغ خسارت آن هرساله توسط سازمان بیمه مرکزی تعیین خواهد شد.

همچنین، در حوادثی که منجر به خسارات مالی می‌شوند، پرداخت خسارت باتوجه‌به میزان تعهد بیمه‌نامه هنگام صدور آن انجام می‌شود. همچنین قیمت بیمه ماشین براساس سقف پوشش بیمه‌نامه شخص ثالث تعیین خواهد شد. این پوشش‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند زیرا در صورت بروز حوادث رانندگی، محافظ مالی و جانی افراد زیان‌دیده و حتی راننده مقصر خواهند بود.

بررسی پوشش‌های بیمه شخص ثالث؛ دو نوع خسارت جانی و مالیبهترین بیمه شخص ثالث برای تعویض پلاک کدام است؟

در این مقاله گفتیم که بیمه شخص ثالث برای تعویض پلاک یک سند ضروری است که حتما باید در این مرحله از خرید و فروش خودرو ارائه دهید. توجه داشته باشید اگر بیمه شخص ثالث خودرو در زمان تعویض پلاک منقضی شده باشد، امکان استفاده از بیمه شخص ثالث کوتاه مدت آسماری را خواهید داشت.

شرکت بیمه آسماری به‌عنوان یکی از بهترین ارائه‌دهندگان انواع خدمات بیمه، پلن‌های مختلفی را به کاربران عرضه می‌کند. این شرکت با با سابقه درخشان خود توانسته رضایت طیف گسترده‌ای از مشتریان خود را جلب کند. ازاین‌رو برای خرید بیمه شخص ثالث می‌توانید شرکت بیمه آسماری را به‌عنوان یکی از بهترین خدمات دهندگان در این زمینه انتخاب کنید.

توجه داشته باشید هنگام تعویض پلاک انتقال بیمه بدنه را فراموش نکنید. در صورت وجود انقضا برای بیمه‌نامه، می‌توانید آن را به‌ خودرو جدید خود انتقال داده و از تخفیف‌های عدم خسارت نیز استفاده کنید. اگر سوالی در این زمینه دارید با کارشناسان ما از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت در تماس باشید.

منبع: بیمه آسماری

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/yzmarc