امروز دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۳

مراحل ثبت نام دریافت وام ازدواج از بانک تجارت/ عملکرد موفق در پرداخت وام به زوجین

تسهیلات ازدواج بانک تجارت که از جمله تسهیلات تکلیفی این بانک بشمار می آید به‌ منظور ایجاد یک شرایط مالی مناسب در جهت تسهیل در تشکیل زندگی مشترک ارایه می شود.لذا با دریافت این وام بخشی از مشکلات اقتصادی زوجین در ابتدای زندگی برطرف می شود. با توجه به اینکه مبلغ وام ازدواج برای هر یک از زوجین مبلغ نسبتاً قابل‌توجهی است به همین جهت می‌توان آن را یک گزینه مطلوب در ابتدای زندگی تلقی کرد.

به گزارش فراسو، طبیعتاً بانک تجارت تسهیلات گوناگونی را به مشتریان خود ارایه می‌کند و صد البته که وام ازدواج نیز یکی از همین موارد محسوب می‌شود و از آنجاییکه این وام از نوع قرض‌الحسنه است و از طرفی دارای فرایند دریافت پیچیده‌ای هم نیست. بنابراین لازم است متقاضیان دریافت این تسهیلات شناخت کافی از نحوه تأمین آن را داشته باشند.

امسال چند نفر وام ازدواج و فرزندآوری گرفته‌اند؟

آشنایی با مراحل دریافت این تسهیلات

همان‌طور که بیان شد، دریافت وام ازدواج بانک تجارت به شکل مناسبی ساده‌سازی شده است تا زوج‌های جوان بتوانند حتی بدون نیاز  به شعب فیزیکی، روند کلی دریافت این وام را پیگیری کنند. البته ممکن است در برخی از موارد، مراجعه حضوری نیز در دستور کار قرار بگیرد. در ادامه، به مراحل اصلی دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به صورت غیر حضوری می‌پردازیم.

بارگیری برنامک باجت

 

اولین اقدامی که متقاضیان به‌منظور اخذ وام ازدواج بانک تجارت باید به آن مبادرت نمایند، بارگیری یا دانلود یک برنامک یا اپلیکیشن ویژه به نام «باجت» است. این اپلیکیشن تنها برای سیستم‌عامل اندروید توسعه یافته است و فقط بر روی گوشی‌های اندرویدی نصب می‌شود. توصیه می‌کنیم که متقاضیان جهت امنیت بیشتر، باجت را تنها از سایت رسمی بانک تجارت دانلود کنند.

دلیل اصلی نیاز به برنامک باجت، ثبت امضای الکترونیکی است. این امضا در واقع هویت اصلی متقاضی را تأیید می‌کند و یک  اقدام اساسی به‌منظور دریافت هر نوع تسهیلاتی در سیستم الکترونیکی بانک تجارت به شمار می‌آید. پس از دانلود و نصب این اپلیکیشن باید در آن ثبت‌نام کنید. ثبت‌نام در اپلیکیشن باجت به‌وسیله کد ملی و شماره موبایل صورت می‌گیرد. بعد از ورود به این اپلیکیشن و انجام مراحل ثبت‌نام ، باید به بخش تسهیلات ازدواج مراجعه کنید.

شارژکردن کیف پول

پیش از ادامه فرایند باید نسبت به شارژ کیف پول برنامک باجت اقدام شود. این شارژ به‌منظور ارائه هزینه‌های مربوط به اعتبارسنجی و موارد مشابه انجام می‌گیرد. اکنون می‌توانید کد پستی و تاریخ تولد خود را در بخش تسهیلات ازدواج وارد کنید و بر روی گزینه «ادامه» کلیک کنید. طبق کد پستی و کد ملی شما، روند اعتبارسنجی آغاز می‌شود.

موارد متعددی همچون سابقه متقاضی وام در سیستم بانکی کشور و همچنین، خوش‌حساب بودن، در طی روند اعتبارسنجی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وام ازدواج بانک تجارت تنها به افرادی ارائه خواهد شد که در این سیستم سوابقی مانند چک برگشتی و موارد مشابه آن نداشته باشند.

افتتاح حساب در بانک تجارت

درصورتی‌که پیش‌ از این در بانک تجارت حساب باز کرده باشید، آن حساب به‌صورت خودکار تشخیص داده خواهد شد. در غیر این صورت، لازم است که از طریق برنامک باجت، یک حساب قرض‌الحسنه برایتان افتتاح شود. افتتاح این حساب چندان زمان‌بر نیست و تنها باید اطلاعات تکمیلی خود را در فرم‌های مربوطه وارد کنید.

بررسی شرایط ضامن

گام بعدی دریافت وام ازدواج بانک تجارت، معرفی ضامن است. روند معرفی ضامن‌های تعیین‌شده نیز به‌سادگی صورت می‌گیرد. شما باید حتماً کد ملی ضامن خود را در اختیار داشته باشید و آن را در محل تعیین‌شده در برنامک باجت وارد کنید. پس از واردکردن کد ملی ضامن‌ها، روند بررسی رتبه اعتباری آن‌ها آغاز می‌شود. چنانچه ضامن معرفی‌شده سابقه منفی در شبکه بانکی نداشته باشد فرایند به سهولت انجام می گیرد.

85درصد متقاضیان وام ازدواج موفق به دریافت وام شده‌اند/افزایش تسهیلات ازدواج تا150میلیون تومان

اکثر مراحل دریافت این وام به‌شکل آنلاین است.

امضاشدن عقود مربوطه

پس از بررسی اعتبار ضامن‌ها، روند دریافت وام ازدواج بانک تجارت از سر گرفته می‌شود. در این مرحله، یک پیامک اختصاصی برای متقاضی  وام ارسال می گرددد که یک کد پیگیری است. متقاضی باید از برنامک باجک خارج شود و با استفاده از کد ارسال‌شده، نسبت به ورود مجدد به این برنامه اقدام کند.

در این مرحله، گواهی مشخصی برای متقاضی به نمایش در می‌آید که در واقع تعیین‌کننده شرایط مدنظر بانک و همچنین، شرایط کلی متقاضی پس از دریافت وام است. اگر متقاضی با کلیه مفاد قرارداد موافق است، می‌تواند با استفاده از امضای الکترونیکی خود آن را به ثبت برساند.

توجه داشته باشید که در برخی از موارد، حتی پس از امضاکردن این عقود ممکن است دکمه پایین صفحه به رنگ سبز در نیاید. در این حالت مشکل خاصی در روند ثبت‌نام وام ازدواج بانک تجارت به وجود نیامده است و فقط احتمالاً ضامن‌های معرفی‌شده نسبت به ثبت امضای خود اقدام نکرده‌اند.

در این حالت باید با ضامن‌های خود تماس بگیرید و درخواست خود را به‌منظور ثبت مجدد امضایشان اعلام کنید. اگر ثبت امضای ضامن‌های معرفی‌شده انجام بگیرد، دکمه پایین صفحه در برنامک باجک سبزرنگ می‌شود. این نشان از آن دارد که شما کلیه مراحل مذکور را با موفقیت به اتمام رسانده‌اید.

دریافت تسهیلات

درصورتی‌که کلیه مراحل فوق را به‌خوبی انجام داده باشید، نوبت به مرحله دریافت تسهیلات می‌رسد. مدت‌زمان مربوط به دریافت این وام متغیر است؛ اما به‌طور معمول حدوداً سه روز پس از پایان مراحل ثبت‌نام، مبلغ مدنظر واریز خواهد شد. درصورتی‌که تسهیلات انتخابی پس از گذشت سه روز در اختیار شما قرار نگرفت، باید با استفاده از شماره روابط‌عمومی بانک تجارت مشکل خود را مطرح کنید. به‌طور معمول به چنین شکایات مهمی در مدت‌زمان کوتاهی پاسخ داده می‌شود.

عملکرد موفق بانک تجارت در پرداخت تسهیلات ازدواج

بر اساس گزارش مدیریت روابط‌عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی بانک تجارت، این بانک در هشتمین ماه از سال ۱۴۰۲ تعداد ۸۶۶۸ فقره تسهیلات ازدواج پرداخت کرد و مجموع پرداختی‌ها در این سرفصل از ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه را به ۷۲ هزار و ۹۳۷ فقره رساند.

وام ازدواج را به انتظار تلخ نکنید

گفتنی است که در حال حاضر ۲۷ هزار و ۴۵۰ نفر از متقاضیان تسهیلات ازدواج در نوبت دریافت این تسهیلات هستند که با تکمیل مدارک مورد نیاز به نوبت وام خود را دریافت خواهند کرد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/QvPnNu